Program ledare

Jag är så trött på alla skånska programledare som inte kan prata rikssvenska. Man hör inte vad dom säger. För att vara programledare tycker jag att kravet måste vara att prata rikssvenska kan dom inte det bort med dom.

Kommentarer

  • Hej Lena!

    Detta forum är egentligen till för att ge teknisk support, så den här typen av synpunkter på innehållet är det bättre att skicka direkt till berörd redaktion eller till Lyssnarservice.

    Att inte kunna ta till sig information på andra dialekter, måste ju vara besvärligt! Skåne har varit en del av Sverige sedan freden i Roskilde 1658, så det är praktiskt att förstå lite skånska!

    Här tar (skåningarna) Nordegren & Epstein upp problemet:
    Lektion i skånska

    Tack för att du vill att vi ska vara lättillgängliga.
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.