Problem med pushnotiser, fastnar på ljudslinga

Jag får pushnotisena och när jag trycker på dem kommer hissmusik och en förinspelad speakeröst. Rubriken i pusnotiserna leder alltså inte till någon form av nyhetsinslag som jag skulle förvänta mig. Detta är mycket irriterande och verkar ogenomtänkt alternaivt en bug. Tacksam för förbättring annars kommer jag sluta prenumerera på pushnotiserna eftersom de bara stör.

Kommentarer

  • Hej Hanna!

    Detta är verkligen inget förväntat beteende, utan en bugg som vi försöker lösa. Felet uppstår även på vår hemsida (i alla fall i många webbläsare) och är allvarligt.

    Tillfällig omväg för att hamna rätt
    Om du byter kanal och lyssnar ett kort tag på en annan kanal, kan du sedan lyssna på direktsändningen utan att fastna på slingan. Du hittar länk till extrasändningen genom att gå in på Direkt i menyn i appens nederkant och där välja Extrasändningar.

    Vi är tacksamma för all hjälp

    Om du eller någon annan som läser detta får felet och har möjlighet att ta en skärmdump på hur det ser ut när ni hör slingan istället för den förväntade extrasändningen, så är det till stor hjälp i felsökningen.

    Minns du när du först lade märke till problemet? I och med att vi har fått flera felanmälningar de senaste dagarna (sedan 6 mars ungefär) men inte har fått det tidigare, misstänker jag att vi antingen har förändrat något i tekniken eller att Ekot har infört nya arbetssätt som bidrar till att felet märks extra mycket nu.

    Stort tack för att du rapporterade in detta - och trevlig helg!
    Annika Webbmaster
  • Hej och tack för snabbt svar!
    Så här ser det ut när jag klickar på pushnotisen. Och hissmusik/speakerröst. Jag har haft problemet flera månader, inte nytt.

    Mvh
    Hanna
  • Tack!

    Annika Webbmaster