Problem med pauserat avsnitt

Hej,
lyssnade på Björn Olsen i sommarpratarna den 29 July 2020.
Detta via play funktionen, då programmet redan var sänt dagen innan.
Plötssligt en bit in i programmet, så blev jag avbruten av ett telefonsamtal. Satte streamen på paus, den där knappen med 2 lodräta streck. Döm om min förvåning när jag sen startade om Björn Olsen på play (knappen med en triangel), då startade programmet om från början igen. Och med musikinslagen, som jag tidigare klickat bort. Ville bara höra själva pratet.
Så tillbaka till början, med påannonsering och allt, fick sen scrolla fram till den tidigare delen av programmet. Inte helt lätt att hitta.
Telefon igen och hela proceduren upprepades.

Min utrustning består av ett mobilt bredband, levererat av Telenor. Min dator heter Lenovo och är ca 2 år gammal. Operativsystem Windows 10, alla uppdateringar gjorda och virusskydd påslaget. Det senare väldigt viktigt i dessa dagar.
Detta är länken jag har klickat på för att lyssna:
https://sverigesradio.se/avsnitt/1518798

Bör i sammanhanget påpekas att andra play funktioner på samma dator, Viaplay, D-play, TV4 play, youtube mfl fungerar klanderfritt. Tom Svt Play som också tillhör vår gemensamma sk public service fungerar, än så länge.

Sammantaget, är det svårt att lösa detta problem på ett smidigt sätt, så kan jag leva med denna lilla egenhet som SR:s playfunktion är begåvad med. Kanske bara en notis på sidan som förklarar att detta kan hända, om du pausar sändningen. Vad vet jag.

Framförallt så vill jag hålla kostnaderna inom public service nere.

mvh / Christer

Kommentarer

  • Hej igen!

    Stort tack för att du tog dig tid att beskriva det så väl.

    Eftersom ditt fel inte handlar om Lenovo Smart Clock (en sån här mackapär), utan om vår vanliga webbsida, har jag flyttat ut frågan från den tråd du först skrev den i.

    Och då vet jag vad det är som hände. På bilden visar jag hur det ser ut när jag pauserat Björn Olsens Sommar & Vinter i P1. Jag har gulmarkerat tre play-knappar, men det är endast den längst ned i själva spelaren som startar avsnittet där jag har pauserat. De övre knapparna är "avsnittets egna knappar" och startar ljudet från början, den blå med musik och den svarta utan musik.

    Detta måste vi förstås göra tydligare, där det tydligare ska framgå om knappen är en "fortsätt lyssna" eller en "start från början".

    Tack för att du rapporterade in problemet och hjälper oss att göra våra tjänster enklare att använda!

    Annika Webbmaster