Problem att ladda ned pod. Får besked att internet inte är tillgängligt. Kan lyssna via appen.

Problem med att ladda ned sända program. Får besked om att internet inte är tillgängligt. Har försökt både genom mobilnät och wifi. har dykt upp under veckan. Fungerande förra veckan.
Mvh Magnus

Kommentarer

  • Brukar lyssna på naturmorgon och söndagsinterjuven till frukost. Men den 14 oktober fungerade inte "anläggningen" längre. Paddan kunde inte hitta filen.
    Jag får inte heller några bilder på sr.se men de syns på svt.se
    Söker jag upp söndagsmorgon via program A-Ö så ser jag text men inga bilder.
    Trycker jag på "play" så ändras symbolen men inget ljud kommer. Försöker jag ladda ner filen så finns inte sökvägen. Det går bra att lyssna på "direktsändning"

    Via datorn kunde jag idag lyssna på söndagsinterjuven från den 14 oktober så den finns där. Använde samma sökväg på dator som på padda (android, gammal med slut batteri därav inkopplad på stereon)

    Jag har kollat att den är uppdaterad och den är omstartad. Inga appar är installerad de senaste året om nu inte Google har gjort det
  • Har hittat felet.
    Det är att SR är googelfierat så IE fungerar inte man måste köra Crome.
  • Hej Magnus (Jan får svar nedan)!

    Problemet med ett "felaktigt felmeddelande" bör lösa sig om du uppdaterar appen till senaste versionen, eftersom det beror på en tidigare bugg hos oss som är löst. Detta borde vi förstås återkopplat, och jag försöker ta reda på hur vi missat det.

    Jan
    Så bra att det går att lyssna med Chrome, men de problem du beskriver är inget jag känner igen från Internet Explorer (eller någon annan webbläsare).

    Så här uppfattar jag detta, och vill att du rättar mig om det är fel så att vi kan lösa alla problem!

    Har du alltså en surfplatta med Android och kan inte använda Internet Explorer? Jag har aldrig hört talas om Internet Explorer för Android, och det verkar som om inte heller Microsoft känner till någon sådan version:
    Microsofts support: Internet explorer för Android mobil

    Är det en Samsung-enhet och den webbläsare du avser är Samsungs inbyggda webbläsare?
    Samsung Internet for Android (Wikipedia på engelska)

    Symbolen påminner ju lite om Internet Explorer, men det är en helt annan webbläsare som egentligen är mer lik Chrome till funktionen. Varför du inte kan se bilder i den eller lyssna i efterhand, vet jag inte. Fungerar bilder på andra sidor?

    Om du vill felsöka vidare (och inte nöjer dig med att Chrome fungerar), så berätta om min gissning om Samsung-webbläsaren var rätt och vad det i är för modell på din surfplatta och för version av Android! (Om du skriver hit med den aktuella plattan, kan vi se den informationen "bakom kulisserna".)

    Hade du något problem även med Internet Explorer på din dator? Beskriv i så fall, eftersom jag inte förstod hur det yttrade sig!
    Annika Webbmaster
  • Jag trode att det var IE men det är den inbyggda i Samsung plattan.
    Android 4.4.2
    Modell GT-P5210
  • Bra, då hänger jag med i felbeskrivningen!

    Fungerar bilder på andra sidor som de ska?
    Annika Webbmaster
  • SVTplay visar bilder men det går inte att spela upp program via den inbyggda webläsaren. Fungerade förut.

    SVT nyheter visar inga bilder (från nyhetsuppslagen) bilder finns det på sidan.

    I princip används denna platta endast till att lyssna på frukostradio (via stereon då) så visst kan jag köra crome istället det inbyggda. Men det tar det emot att mata Google med mat om mitt liv.

    Inga bekymmer med datorn. Det var bara en test ifall det fungerade på en annan enhet.
  • Men det tar det emot att mata Google med mat om mitt liv.

    Kanske värt att testa Opera, Firefox eller någon annan webbläsare?

    Lycka till och trevlig helg!
    Annika Webbmaster