Problem att få direkt att fungera med playknappen

Direkt fungerar inte längre som tidigare efter senaste uppdateringen. Hur gör jag för att få direkt att funka utan att öppna telefon samt appen och sedan välja om kanalen som man lyssnar på, ibland tystnar det fullständigt och svårt att få igång det igen. Det verkar också program växlar i tablån så hänger sig appen.

Kommentarer

  • Hej Leif,

    kan du beskriva lite mer om hur du vill får direkt att funka utan att öppna telefonen? Har du spelat kanalen tidigare och använder play/pause-knappen på ett headset, klickar du på play i notisen för att sätta igång uppspelningen igen eller något annat?

    När det är svårt att få igång kanalen igen, fungerar det bättre om du provar att spela en annan kanal och sedan den kanalen du vill spela igen?

    Vi har fått fler rapporter om att det inte alltid visas rätt information och ska se om vi kan hitta bekymret.
  • Jag lyssnar nästan varje morgon på P4 Östergötland innan jag går upp.
    Då startar jag telefonen och har då några sekunder på mig att trycka på play på det lilla smala SR-fältet utan att svepa över skärmen och starta telefonen då har kanalen startat direkt live, men t.ex. i söndags så startade slutet på ring så spelar vi ungefär där jag stoppade i lördags när söndagens program borde startat precis lika det som händer när man slår på FM-radion.
  • Tack!

    Vi behöver rätta detta. Om felet uppstår igen, så testa att byta till en annan kanal. När du därefter återgår till P4 Östergötland bör du komma rätt i sändningen igen!

    Vi ber om ursäkt över de problem du kan ha fått genom detta.
    Annika Webbmaster
  • Jag kan inte längre styra appen via play/pause knappen på mitt headset.
    Det fungerar på andra streamingappar så headset/mobil verkar fungera. Har ominstallerat appen och återanslutit mitt headset via bt utan framgång.

  • Tack, Jörgen!
    Det är en bugg i senaste versionen av Iphone-appen. Det var förstås inte meningen att ta bort denna funktion, och jag vet att utvecklarna försöker rätta felet så snart de kan.
    Annika Webbmaster
  • Leif, använder du väckarklockan i appen? Vi har lite svårt att återskapa felet.
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Nej det gör jag inte.
    Bifogar en skärmdump av min telefon.
    Så här är det som jag tidigare har försökt förklara om jag lyssnat på t.ex.
    P4 och stängt av och efter någon timma eller så vill jag lyssna igen så slår jag på telefon då visas denna skärm och jag har någon sekunder på mig att svepa över
    skärmen för att få igång telefonen men jag vill bara lyssna på P4 direkt så jag
    trycker snabbt på pilen till höger på SR fältet men då startar P4 där jag stängde
    av tidigare hur gör jag för att få direkt som att slå på en FM radio, utan att köra
    igång allt samt gå in i appen och välja om direkt.

  • Hej igen!

    Nu är Play 20.3.1 ute i Appstore. Vi har bland annat åtgärdat den bugg för start och paus med Bluetooth som Jörgen rapporterat in.

    Trevlig helg
    Annika Webbmaster