Prenumeration på specifika, återkommande (nyhets)utsändelser

Hej!

Först beröm till en mycket bra app.

Som (bil)pendlare skulle jag dock gärna se att ni gjorde det möjligt att prenumerera på nyhetsutsändningar vissa specifika tider, t ex Ekot varje morgon kl 07, Ekonomiekot kl 07.05 och Vetenskapsradion 07.37.

Prenumeration på ovanstående skulle ge mig alla dygnets nyhetsutsändningar.

Visst vore det smart! Och användbart för många pendlare och andra lyssnare.

Särskilt bra för mig som kör bil då det är olagligt att pilla på telefonen under körning, mycket bra lyssningstid som går förlorad utan denna smarta funktion. 😉

Mvh
Niklas

Kommentarer

  • Hej Niklas och förlåt att du aldrig fick svar!

    Vi har försökt skapa en funktion som jag hoppas passar dig, fastän vi har en annan lösning än den du föreslår.

    På hemskärmen i Play-appen har vi en nyhetstjänst som heter Toppnyheter. Där får du alltid uppdaterade nyheter, som ska spelas upp i en följd utan att du behöver mixtra med telefonen medan du kör. Du kan även välja "Fler nyheter", och nå en vy där du även kan välja lokala nyheter, vetenskapsnyheter, sport och kultur.

    Det bör fylla ditt behov, så när som på ekonominyheter (där de största i och för sig nog finns med bland Toppnyheter. Även senaste Ekonomi-ekot finns på startskärmen, fast en bit ner. Under rubriken Senaste nyhetssändningarna finner du senaste avsnittet av flera olika nyhetsprogram, och om du där skrollar till höger i "karusellen" med nyhetsprogram, ser du Ekonomiekot. Du kan även nå programmet genom att trycka på den diskreta länken "visa alla" till höger om Senaste nyhetssändningarna.

    Om du markerar Ekonomiekot som ett program du följer (hjärtat), så kan du få det att synas högre upp på hemskärmen, under Utvalt för dig.

    Hoppas att dessa tips är något du har nytta av, trots att vi inte svarat förrän nu!
    Annika Webbmaster