Poden fungerar inte med mobil data-överföring.

Hej!
Poden fungerar ibland inte när jag byter från WLAN-anslutning till mobilt datanät. Jag har google chrome. Varför?

Sedan hoppar den här bilden upp till början av sidan varje gång jag raderar i den här texten. Mycket irriterande.
Missnöjd användare.

Kommentarer

  • Hej T!

    Vad är det du har Chrome på? En Android-telefon?

    Att forumet beter sig konstigt i mobilen är något jag också noterat. Jag arbetar ofta via mobilen och detta forum är min arbetsplats! Det är inte något vi på Sveriges Radio direkt kan påverka, men jag framför det till Kundo, det företag som utvecklar den här forumtjänsten.
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika!
    Ja, jag har en androidtelefon.
    Mvh
    T
  • Ok. Gäller det i så fall en poddfil som du har laddat hem innan (som alltså ska fungera även i flygplansläge), eller är det att lyssna streamat som blir ett problem?

    Om det är det senare, så se till att appen har rätt att använda mobildata i bakgrunden. Hur du ställer in det ser lite olika ut för olika versioner av Android (och varierar med olika mobilmärken), men vanligt är att inställningen ligger under Inställningar -> Dataanvändning -> Databesparing

    Tryck på Dataabesparring och leta upp vår app. Se till att den är undantagen från att spara data.

    Hjälpte det? Om inte, berätta vad det är för telefonmodell, så försöker vi  skräddarsy tipset bättre!
    Annika Webbmaster