Podcasts stoppar efter 10-15 min

Hej.
Jag lyssnar mycket på ett gäng av era utmärkta program som podcasts. Tyvärr har jag sedan en ganska lång period tillbaka problem med att den podcast jag lyssnar på abrupt avslutas, ofta efter runt 12 minuters speltid.

För att lyssna på era sändningar (både podcasts och streamade kanaler) använder Jag en mediaspelare som bygger på Squeezebox systemet från Logitech.

Efter att ha googlat runt upptäckte jag en tråd på ett forum där en annan användare beskrev mitt exakta problem, just mot era servrar. Hen verkar ha varit i kontakt med er för ca 1 år sedan och fått väldigt bra bemötande.

En kort sammanfattning verkar vara att sr.se's servrar sannolikt skickar en http 302 efter 10-15 min och detta uppfattas av min spelare som att servern inte längre är uppe, vilket resulterar i att spelaren avslutar podcasten. Era streamade kanaler är det inga problem att lyssna på alls och podcasts från andra leverantörer fungerar utmärkt.

Helar tråden som behandlar detta finns på:
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?10...

Finns det något ni kan göra för att hjälpa mig med detta?

MvH
/Anders

Kommentarer

  • Hej Anders!

    Något är fel, men det är inte samma fel som det var förra gången.

    På gott och ont är ni fler som har drabbats av detta även denna gång, se här, där Johan, Erik och Clas har samma fel som du:
    Squeezebox Radio: Poddfiler stannar efter en viss tid

    En kort sammanfattning verkar vara att sr.se's servrar sannolikt skickar en http 302 efter 10-15 min och detta uppfattas av min spelare som att servern inte längre är uppe, vilket resulterar i att spelaren avslutar podcasten.

    Är det baserat på vad du läste om felet i tråden hos Squeezebox-forumet, eller har du på något vis konstaterat att det är just ett 302-svar?

    Felen är mycket snarlika och både Johan och Erik i tråden jag länkar till utgick först från att det är exakt samma fel som har återuppstått. Det finns dock en mycket viktig skillnad som tyder på att felet har olika orsak. stannade ljudet alltid vid exakt samma tidpunkt i en viss fil, denna gång är det mer varierat. Den tidpunkt det stannade vid gick det inte att ta sig förbi, medan det nu går att spola fram till strax innan avbrottet och sedan lyssna i ytterligare tio-femton minuter innan det stoppas på nytt.

    Vi har inte förstått var felet ligger och om du kan hjälpa oss i felsökningen, är det välkommet! En sak vi gärna vill ringa in är exakt du först stötte på detta, så att vi kan se vilka av de många tekniska förändringar vi har gjort under hösten som vi behöver undersöka närmare!

    Jag låser denna tråd och ber dig att svara i tråden Squeezebox Radio: Poddfiler stannar efter en viss tid, eftersom jag tror att detta felsöks så mycket effektivare om vi hjälps åt!

    Tack för att du rapporterade in detta, och för att du påminde om den där tråden på Squeezebox-forumet. Det var nästan lika trevligt att läsa den glatt överraskade frisks kommentar (lyssnaren Erik i den andra tråden för övrigt) så här ett år senare som det var då 😀 Jag kan lova att vi tar problemet lika seriöst denna gång, men det betyder tyvärr inte att vi kommer att lösa det snabbt ...

    Annika Webbmaster
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.