Play-appen: Låsskärm på Iphone visar fel

Gäller SR Play-appen för Iphone. Jag har senaste uppdateringen.

Låt säga att jag lyssnar på ”Medierna” i P1 i efterhand, strömmat, klockan halv två på eftermiddagen, medan Sommar sänds direkt i P1. Då visar telefonens låsskärm inte att jag lyssnar på ”Medierna” utan ”Sommar”. Det vill säga, låsskärmen visar det program som råkar sändas direkt för tillfället, snarare än det program jag faktiskt lyssnar på.

Det verkar som att man behöver vänta en stund för att framkalla felet. Det märks inte direkt om telefonen slocknar och man tar upp den igen, men däremot om man väntar en stund och sedan tar upp telefonen. Möjligen händer det när ett nytt program börjar i direktsändning; jag är inte säker.

Mvh

Kommentarer

  • Hej
    Har du senaste versionen av appen?

    mvh
  • Ja – det var det jag avsåg med andra meningen, första stycket. Mvh
  • Förlåt jag missade den raden.
    Jag vet att det för ett par veckor sedan sades att nästa release hade en fix som förhoppningsvis löste det, men jag är osäker på om den releasen gjorts än.
    Jag ska kolla med appteamet om den ska vara ute, och om det är något de behöver titta mer på.

    mvh
  • Tack för svar. Jag ser att det nu (igår, kanske) kom en ny version, alltså efter att jag skrev det ursprungliga inlägget. Den fanns inte när jag skrev det ursprungliga inlägget. Så då kanske det hunnit fixas under tiden. Mvh
  • Hej, felet kvarstår med den senaste version jag kan hitta idag, benämnd 20.6.4 (757) på inställningssidan i appen. Mvh
  • Jag har precis samma problem som Nils. Pågått minst sen i maj men inte påtalat detta tidigare då det inte varit tillräckligt irriterande för att skriva om. Nu inne i annat ärende o såg Nils påpekande o vill bara meddela att fler har detta fel. Jag har IPhone 6S.

  • Hej!

    En ny version av appen, 20.7.10, finns för nedladdning i Appstore. I denna matchar bilden på låsskärmen det avsnitt du hör - även när du backat i livesändningen.

    Denna nya version kommer inte till alla lyssnare på en gång, så det kan ta några dagar innan den kommer till er via automatisk uppdatering. Ni kan dock manuellt uppdatera till denna version.

    Leta upp Sveriges Radio Play i AppStore. När ni kommer till vyn där det finns en knapp "Öppna", ska ni inte trycka på den, utan där jag markerat, så kommer ni till sidan för vår app och kan välja att uppdatera:

    Annika Webbmaster