Plattformsoberoende generellt - och två specifika Android-problem

Jag tycker att det är JÄTTETRÅKIGT att ni inte har samma funktioner på webben som i appen. Jag lyssnar lika mycket på båda och dessutom på många olika plattformar så för mig är det oerhört viktigt att det fungerar så lika som möjligt på alla plattformar. Att skriva portabel kod är oändligt mycket viktigare än man kan tro och mitt råd är att aldrig försöka ta genvägar via något "smart verktyg" eller ramverk som initialt kan tyckas attraktivt. Det kommer alltid att visa sig att det där smarta valet inte var så smart. Då är det bättre att hålla sig till standarder och om och igen undvika avvikelser från den standarden. Så när ni väl får till den där efterlängtade inloggningen så hoppas jag verkligen att den kommer att fungera på alla plattformar och inte bara på appen. Jag lyssnar på er via PC/Linux Mint, PC/MacOS och Mobilen/Android. I min bil har jag ett entertainmentsystem med Android som jag har laddat appen på. Men appen verkar inte vara testad på en 10.1" widescreen-skärm (som ett flertal bilar har bl.a. Audi även om jag själv åker Mercedes). Där fungerar appen så dåligt att jag tvingas lyssna via mobilen och sen streama Bia BT över till bilen trots att bilen har och kan köra appen. Där hade jag kunnat köra webbversionen om den hade fungerat. Men den går inte heller... Det är verkligen tråkigt att VARE sig appen fungerar eller webbversionen i bilens fina system. Så snälla, försök att få det fungera på alla plattformar inte bara en.

Kommentarer

  • Hej Erik och förlåt det sena svaret!

    Hemsidan
    När det gäller hemsidan, så ska den vara plattformsoberoende - inom rimliga gränser. Webbläsare som inte längre stöds av tillverkarna får ofta problem, men även där kan vi i allmänhet finna vägar runt det, så att det ska gå att lyssna åtminstone på våra kanaler och poddar - på ett eller annat vis!

    Att du har problem med hemsidan i ditt entertainment-system vill jag förstå bättre. Vad är det för system? Vet du vad det har för webbläsare och version av Android? Behöver du uppgradera dem?

    Hur yttrar sig felet? Fungerar andra medietjänsters hemsidor bra i bilens webbläsare?

    Testa om du kan lyssna via mini.sr.se, en sajt som är till för enklare mobiler.

    Appen
    Är det alltså främst gränssnittet som blir konstigt med vår app Sveriges Radio Play? Kommer du åt några ljudlänkar (exempelvis de "kanalsockerbitar" som finna på startskärmen) så att du kan starta ljudet?

    Har anläggningen stöd för Android auto - och har du i så fall testat hur vår app fungerar då? Där har vi ett gränssnitt som är bättre anpassat för bilen:

    Annika Webbmaster