Pausknapp i appen onödig

Hej, nu har det hänt igen att jag missar att jag inte längre lyssnar i realtid efter att ha pausat livestreaming i appen.

Pausfunktionen är helt onödig och ställer bara till problem. Lyssnar man på liveradio vill man höra live, det är själva idén.

Kommentarer

  • Hej Kent!
    Istället för att trycka på paus så ska du trycka på "Direktsändning" på tidslinjen. Det är precis som att trycka på paus, endast en knapptryckning. Trycker man på paus så fortsätter uppspelning där man sist slutade, precis som du skriver. Det är en efterlängtad funktion av väldigt många, och dessutom rätt avancerad tekniskt. Den respons vi fått tyder på att kunna pausa i direktsändning är något mycket bra. Det kanske är en vanesak? när du vill lyssna live så ska du trycka på direktsändning och inte pausknappen.

  • Hej, jag har också reagerat på att paus innebär att man inte längre lyssnar direkt. För mig är det en klar nackdel eftersom man ofta pausar utan att se telefonen (via headset). Varför inte införa en möjlighet att välja själv? Ni har ju infört en funktion som försämrar appen. Då borde man kunna välja att ta bort den. Direktsändning ska vara direktsändning. Jag har alltid telefonen i fickan och litade förr på tidsangivelser vid nyheterna.
  • Pausknapp vid "direktsändning" är ett stort irritationsmoment. Likt föregående person använder jag headset och när det sänds något jag inte orkar lyssna på vill jag enkelt kunna trycka bort det med headset:et och fortsätta lyssna efter programpunkten jag vill avstå från. Dessutom förvirrat när man valt "Direktsändning". Vill jag lyssna på ett program kan jag enkelt välja att göra just det istället. Hoppas funktionen tas bort.
  • Tänk så olika vi människor är!

    Andra lyssnare, till exempel Johannes och Erik i denna tråd, tycker att detta är en stor förbättting: Bra att det nu går att spola tilbaka i direktsändning

    Och eftersom människor är olika, är det förstås bra om vår app är flexibel, så önskemålet om att kunna inaktivera denna inställning är ju ett väldigt bra förslag, som vi framför till app-teamet!

    Tack för att ni vill hjälpa oss at bli bättre!

    Annika Webbmaster