Pausa SR-appen (Android) via headset

Hej!

Jag brukar lyssna på SR via android-appen och då via mitt blåtandsheadset. För alla andra appar så kan jag pausa/stänga av ljudet med ett tryck på knappen på headsetet, men inte för SR-appen. Är det något ni kan lägga in stöd för?

Kommentarer

  • Hej!

    Det här vill jag kolla upp, för det trodde jag att vi hade stöd för.

    Vad är det för telefonmodell?
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Det är en fairphone med Android 7.1.2.
    Headsetet är en Siemens easyTek B

    Mvh,
    Sebastian
  • Tack!

    Förutom alla etiska fördelar med din telefon kan du lägga till en bonus:
    Vi som ger support på mobiltjänster uppskattar en telefon som "fungerar på det hela taget som Android är tänkt att fungera". Felsökningen blir enklare när vi slipper leta igenom inställningarna i diverse förinstallerade appar som påverkar vår Play-app ...
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Vi har ännu inte lyckats återskapa felet, så detta kan komma att ta tid för oss att lösa!

    Om du har stort behov av att kunna pausera snabbt och enkelt, så kan du använda någon annan tjänst tills felet är löst ... Till exempel sverigesradio.se i mobilens webbläsare eller appen Lyssna:
    Lyssna - på Sveriges Radio – Appar på Google Play

    Pauserar Play-appen som den ska när du får ett telefonsamtal?
    Annika Webbmaster
  • Kvarstår detta problem?

    Vi tycker att vi följer alla riktlinjer för hur denna funktion ska kodas och har inte kunna återskapa felet med de mobiler och lurar vi har testat på (dock har vi inte testat på just din kombination).
    Annika Webbmaster