P4 plus avbryts efter ca 15 min
Hej,
Har under lång tid lyssnat på P4 plus utan problem fram till för någon/några veckor sen då sändningen bryts efter ca 15 min. Om jag då byter till annan kanal och sen
går tillbaks till P4 plus så går det ca 15 min igen. Det tycks även fungera om jag har mobildata till på mobilen. Men jag vill bara lyssna via wifi eftersom det annars dras pengar från mitt kontantkort.
Mvh
Gert-Inge
Har under lång tid lyssnat på P4 plus utan problem fram till för någon/några veckor sen då sändningen bryts efter ca 15 min. Om jag då byter till annan kanal och sen
går tillbaks till P4 plus så går det ca 15 min igen. Det tycks även fungera om jag har mobildata till på mobilen. Men jag vill bara lyssna via wifi eftersom det annars dras pengar från mitt kontantkort.
Mvh
Gert-Inge
Följ inlägget
0
följare
Är detta i vår app Sveriges Radio Play eller via hemsidan? Och vad är det för mobil?
Det fel du beskriver skulle kunna bero på en inställning i routern som heter Airtime Fairnes, som kan ställa till med problem med strömmat ljud. Vet du vad du har för router? Jag kan försöka hjälpa dig att se om denna inställning finns hos dig och hur du i så fall inaktiverar denna inställning.
Svara på det du kan, så felsöker vi vidare!
Gert
Det kan mycket väl vara samma fel hos dig, och bero på förändringar i vår app!
Om någon förändring i vår app skapar dessa problem, vill vi självfallet ringa in och lösa detta så snart vi kan, så tack för att du hjälper oss att reda ut detta!
Att samma fel uppstod även via min länk, gör det mindre troligt att det är ett fel i appen.
Testa ifall det blir någon skillnad om du byter ljudkvalitet i appen. Det gör du så här:
- Gå in på Min sida i appens nederkant
- Välj Inställningar och hjälp
- Välj Datamängd
Där kan du göra val för direktsändning, och om du idag har valet "Lite" (vilket du har ifall du inte ändrat själv tidigare), så byt till "Mycket". Det gör i och för sig att de går åt mer data, så om du sedan byter till mobilnätet igen, får du komma ihåg att sänka kvaliteten ...Jag är mest bara nyfiken på ifall felet påverkas av kvaliteten!
"Nyfiken" är fel ord. Jag har en teori om felet där hög kvalitet skulle kunna ge färre avbrott, vilket är lite bakvänt eftersom de flesta avbrott blir värre om kvaliteten ökar!
Du frågade tidigare efter vilken router jag har. Det är Tele2 Home Gateway.
Anmärkningsvärt är att när P4 Plus avbryts så räcker det att man väljer tex P3 ett ögonblick och sen tillbaks till P4 plus så går det igen 15-20 min.
Gert-Inge
Se om detta påverkar problemet:
- Tryck på Inställningar > Batteri
- Tryck på "trepunkts-menyn" och välj Undantag för energisparande. En lista över appar som inte är optimerade visas.
- Välj Appar och se till att Sveriges Radio Play inte är optimerad
Återkom och berätta om det har någon påverkan!./Gert-Inge
Finns det något val sim heter något med "optimera"? Om Sveriges Radio Play är batteri-optimerad, så ändra så att den inte längre är det!
Märkligt att det för ca 1 mån sen även fungerade med Android 7.0.
Tack och hej !
Och jag håller med om att det är märkligt att problemet uppkom så plötsligt.
Tack för att du berättade att det nu är bättre. Om det återkommer, så hör av dig, för den typen av problem ska du ju inte behöva ha!