P4 plus i Radionette Solist (Frontier)

Hej, jag undrar om jag kan lyssna på p4 plus på min internetradio, den klarar Dab, internet och Fm. Har försökt söka men inte lyckats. Och på min internetradio har jag inget tangentbord. ....

Kommentarer

  • Hej, det beror på vilken internetradiomodell du har. I många går det att lägga in en direktlänk.

  • Ok,
    Det är en Radionette Solist.
    Hur man lägger in en direktlänk vet jag inte...
    Och vad är det för länk till P4 plus?

    / CG Frank

  • Ok, jag försöker hitta en manual. Det jag hittat hittills är att det går att streama från mobilen via bluetooth.

    Direktlänken för P4 Plus är http://sverigesradio.se/topsy/direkt/4951-hi-mp...

  • Ok, jag tror jag hittat lösningen...
    Om jag registrerar min internetradio på wifiradio-frontier.com ska jag kunna lägga upp en favoritstation på Internetradioportalen....
    Testar detta och berättar resultatet.

    Tack så länge / CG Frank

  • Bra, det låter bra!

  • Hej igen!

    Tack för hjälpen!
    Allt löste sig till det bästa, funkar perfekt !

    Fick läsa lite manual...

    Registrerade mig och min internetradio på www.wifiradio-frontier.com
    Lade in länken till P4 Plus, ( den här ovan )
    Sedan var det bara att gå till radion och söka efter "Mina favoriter"
    Och se, där fanns P4 Plus ... :-)

    Tack igen från Ockelbo / CG Frank

  • Det låter som att du fixade det på bästa sätt. Hoppas att det låter bra i radion nu!

    Här finns alla direktlänkar om du vill testa fler kanaler, kvalitéer eller format!

  • Hej!

    Vad trevligt det är att komma till arbetet och se att lyssnare fått hjälp av andra lyssnare under helgen, det är ju så vi önskar att ett forum ska kunna fungera.

    Extra bra att du, Carl-Gustav, berättade hur du gjorde! Jag kompletterar rubriken här med att det gäller Frontier (som är en databas som flera apparater använder) och Radionette Solist (mer ovanlig).

    Supporter skrev:
    Här finns alla direktlänkar om du vill testa fler kanaler, kvalitéer eller format!

    Inte riktigt alla ... Vi har tyvärr inte hunnit uppdatera alla listor, till exempel med P4 Plus och P2 Klassisk Sommar, som startar idag. P2 Klassisk Sommar tar dock över P2 Klassisks plats, så samma länk ska fungera för båda dem.

    Trevlig lyssning!

    Annika Webbmaster