P4: Frekvens i Södertälje?

Vilken frekvens ligger p4 på i Södertälje. Har Sony radio ca 5 år gammal. Finns uttag i lgh.för radio men inget uttag för detta i apparaten. Måste jag köpa ny radio för att kunna lyssna på p4 med en sladd som alltså passar till det särskilda runda radiouttaget i väggen?
Hoppas på svar och råd om ni vet vilken radio (vanlig) som det går att ställa in frekvensen på här. Vilken radio med radiosladd köper jag  då?
Vilken frekvens har vi här?

Kommentarer

  • Det beror ju på om du behöver sladd eller inte. Pratar vi Dab eller FM?. Dom gamla Radiouttagen på väggen brukar inte ha någon koppling till någon antenn. (blinduttag)
    Någon typ av anntenkontakt måste din radio ha.... Står det 75Ohm någonstans?
    Eller har den inbyggd antenn?
    Du kan göra en egen antenn med vanlig telefonledning. En så kallad T-antenn.

  • Hej!

    Joakim, tack för att du svarade Bitte!

    Bitte:
    Frågor om FM-mottagning är inte något vi egentligen brukar svara på i detta forum, eftersom det är ett forum för support på webb-tjänster och appar. De som kan det mesta om FM-mottagning är Teracom.

    Hos dem finns information om vilka frekvenser olika kanaler ligger på i olika delar av landet.

    I Södertälje ser jag att du når P4 Stockholm på 103,3 MHz, se här:
    Teracom: Nätinformation för Södertälje

    Det finns även en kanal som idag heter P5 STHLM, som kommer att lägga ned. På den frekvensen kommer P4:s utbud att sändas, men på mornarna kommer du i Södertälje att få möjlighet att höra Södertälje-specifikt innehåll!
    P4 Stockholm gör ny morgonshow i Södertälje

    Frekvensen för detta är 97,6 MHz

    En vanlig FM-mottagare borde fungera.

    Som sagt är FM-frågor egentligen inget vi webbmastrar kan så mycket om, så kontakta Teracoms kundservice om du har fler frågor om detta:
    Kontakta Teracoms kundservice
    Annika Webbmaster