P3 dokumentär finska krigsbarnen

Hejsan! Min farmor var 5 år då hon fick åka till Sverige som finskt krigsbarn, hon har ingen android telefon eller liknande och såg nu att denna dokumentär sändes idag på radio, så hon missade den precis, undrar om den kommer i repris någon dag på radio hittar nämligen inget angående detta, det hade varit intressant för henne att få lyssna då hon själv upplevt det. Tack för toppen dokumentärer alltid lika spännande att få lyssna på! Mvh Jane

Kommentarer

  • Hej
    Jag kan inte heller se någon planerad repristid för programmet. Men ber redaktionen att svara om sådan kan förväntas.
    Mvh
  • Hej Jane,

    dessvärre finns ingen repris inplanerad just nu. Jag skulle tro att dokumentären kommer att gå i repris i P1 under hösten - P3 Dokumentär sänds i P1 mkt tidiga torsdagmorgnar (kl 04.02). Hör gärna av er till oss igen på p3dokumentar@sverigesradio.se om några veckor så hoppas jag att vi kan ge besked.

  • Tack Ulrika för svaret
  • Jane, om någon av er som är anhöriga till din farmor har möjlighet att ta med er en bärbar dator, surfplatta eller mobiltelefon, så kanske ni kan hjälpa henne att lyssna?

    Här ligger dokumentären kvar inom överskådlig framtid:
    De finska krigsbarnen
    Annika Webbmaster