P2 Musik på webben

Var finns P2 Musik på webben? Alltså den variant som Nacka sänder på FM.
SR-play appen hittar ju bara P2 'standard'.

Kommentarer

  • På webben och i appen heter P2 Musik endast P2. Vi kan säga att "P2 standard"  är olika för FM respektive nätet.
  • Lyckligtvis har du fel. Med TuneIn-appen ser man: P2, P2 Musik samt P2 Klassiskt så genom skippa SR's egen app är problemet löst!
    SR: Bygg ut er begränsade app!
  • Tack för att jag hade fel när det gäller namngivningen utanför sverigesradio.se! P2 Språk och Musik heter den kanal på nätet som sänds som P2 i FM-utsändningarna. Det behövs ingen utbyggnad av appen - bara korrekt namngivning. Att ge saker och ting sina korrekta namn är en konst. TuneIn har lyckats bra med det.
  • Japp, förutom FM Nacka som sänder P2 Musik via etern. Det är den enda sändaren i hela Sverige.
    https://www.teracom.se/privat/radio/frekvenstabeller-radio/
    /T
  • Ja, visst. Det hade vi redan rett ut, tänkte jag.
  • SR-playappen visar inte P2 Musik, bara de andra två. P2 (som heter P2 Språk och Musik i FM ) och P2 Klassisk så den behöver visst en uppdatering.
    Klassisk och Musik är delmängder i Språk och Musik och det gör att det blir lite förvirrande.
    Hoppas SR-gänget fixar appen men annars är ju TuneIn jättebra.
    Over and out.

  • Visst är det förvirrande. Vi har haft uppe denna frågan flera gånger här. Jag kollade lite snabbt i appen igår och visst är det väl så att det ändå heter P2 respektive P2 Språk och Musik. Alltså att mitt svar 'På webben och i appen heter P2 Musik endast P2' fortfarande är korrekt.
  • ... om vi inte blandar in P2 Klassiskt i det här som ju egentligen också är en typ av musik som radion tycks vilja koppla tiill P2, möjligtvis eftersom den faktiskt sänd i FM-P2 någon timme i stöten. Men kanske inte beteckningen P2 ska blandas in i den kanalen alls? Ibland har den hetat SR Klassiskt. Samma förvirring råder för SR Världen eller om den kanalen heter P2 Världen...
  • Vår diskussion tydliggör förvirringen och jag förstår om du ger upp. I appen liksom på webben finns P2 och P2 Språk och Musik. P2 är det du kallar P2 Musik och P2 Språk och Musik är den P2 som vanligtvis sänds i FM förutom från Nacka-sändaren. Men eftersom jag vägrar lyssna på P2 i appen har jag inte verifierat detta själv, men P2 där borde vara samma P2 som sänd på webben, alltså P2 Musik. Tråkigt att jag den ständige supportern av allt och alla ska behöva lägga så mycket tid på detta på grund av att det är rörigt på Sveriges Radio.
  • Hej
    Jag förstår att det kan vara svårtolkat, genom att namngivningen skiljer lite i olika sammanhang. Så här beskrivs läget på kanalens egen informationssida:
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?formatid=108&programid=3633&artikel=3614940
    P2 Musik är en beteckning som inte används på sajten och i Play. Där heter den P2.
    Mvh