Carplay: Uppmanas felaktigt att välja en P4-kanal

När jag försöker lyssna på P1 i Carplay får jag felmeddelandet att jag inte valt en P4-kanal, trots att jag har det. Se bifogad video samt bild.

Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Niklas!

    Detta fel har jag inte sett tidigare och innan vi förstått vad det beror på, kommer jag be dig att svara på en del saker. Har du inte tid och möjlighet att svara, så felsöker vi förstås vidare ändå, men det går snabbare för oss med din hjälp, så jag hoppas att du kan ta dig tid att svara! Jag kommer även att fråga i en gammal Carplay-tråd (skapad innan vi lanserat tjänsten) om de lyssnare som skrivit där har stött på problemet.

    När märkte du det första gången?

    Testa att välja en annan P4-kanal, och sedan återgå till P4 Gbg, för att se om det får Carplay att registrera valet! Tryck på Direkt i appens nederkant, och tryck därefter på "textdelen" av blocket med P4 Göteborg. Då kommer du till en sida där du högst uppe till höger kan välja "byt kanal".

    Stort tack för att du tog dig tid att dokumentera felet så väl och att rapportera in det!
    Annika Webbmaster
  • Jag ändrade rubriken, så att det framgår att det är valet av P4-kanal, snarare än att lyssna på P1, som är grundproblemet.

    Jag hoppas att det hjälper eventuella andra med felet att hitta denna tråd och bidra med eventuella pusselbitar som hjälper oss att förstå problemet!
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Tack för svaret!

    Felet har funnits i åtminstone ca två veckor. Jag ska testa att byta P4-kanal och se om det löser problemet. Återkommer!

    När det gäller rubriken får ni givetvis bestämma själva vilken ni tycker är den lämpligaste, men jag vill betona att för mig är det inte valet av P4-kanal som är problemet utan att jag inte kan lyssna på P1. Jag har inget intresse av någon annan kanal än P1 och kan egentligen inte förstå varför lyssnande på P1 förutsätter att man väljer P4-kanal överhuvudtaget.
  • Jag förstår att problemet är att du inte kan lyssna på P1!

    Vi bör alltså dels lösa buggen, men även - om möjligt - se till att P4-buggar inte drabbar övriga kanaler.
    Annika Webbmaster
  • Hej

    Har testat att ändra P4-kanal och det löste problemet.
    Bästa svaret
  • Skönt.

    Jag markerar det som bästa svar, så eventuella med samma problem snabbt ser det, och tackar för att du kom ihåg att återkoppla till oss.

    Trevlig helg - utan att appens P4-problem hindrar dig från att lyssna på P1!
    Annika Webbmaster