Önskemål om den nya SR appen i Apple TV 4a

Hej
Börjar med att säga tack för att det nu även finns en SR app för Apple Tv! Jag gillar hur ni valt att visualisera programmen och kanaltillhörighet med bilder, ikoner och text. Radio ser nu mer rätt fint ut på TV!

Jag har dock några reflektioner efter lite användande och klickade.

När jag söker program efter genrer, ex musik, dokumentär m.m, och sveper mig ner på en genrer, klicka in på ett program. Om jag här väljer att backa tillbaka från programsidan via "Menu" knappen på ATVs fjärrkontroll så hamnar jag på högt upp i genreralternativen istället på den genrersida som programmet jag nyss var inne på tillhörde. Tycke att det skulle vara mer praktiskt att få stanna kvar på den genrer som programmet tillhörde.

Nu när jag ändå nämner generval så skulle det vara trevligt att likt apparna för mobiler kunna sortera program efter kanal. Och slutligen kunna välja favoritprogram.

Annars riktigt bra att SR Play nu finns på Apple Tv.

Tack

Kommentarer

  • Tack, Johan! Bra synpunkter. Jag har skickat dom vidare till utvecklarna av appen. Kul att du gillar att vi finns i Apple TV! 😀
  • Hej! Tack för SR Apple TV appen! Men appen kan förbättras: t.ex. när man väjer senaste ekot börjar den inte spela automatisk. Man måste trycka på play för att den skulle starta spela. Direktkanaler funkar bra men det skulle vara bra att appen kommer ihåg min favoritkanal SR P4 Stockholm. Annars måste jag väja den gång på gång...
    Det skulle också vara bra att ni använder något slags skärmsläckare när man lyssnar på kanaler eller radioprogram eller i alla fall en blandning av bilder.
    Och nu är det bara en app för Apple iPad som jag väntar på för så manga år... iPhone app är perfekt för iPhone men inte för iPad.
    Tack!
  • Tack Filip! Det är nu ivägskickat till utvecklarna som förbättringsförslag.