Nya Toppnyheter

Riktigt härlig funktion och perfekt för morgonens pendlande!

Kommentarer

  • Visst är det en trevlig tjänst!

    Under länken "fler nyheter" på appens startsida finns dessutom "nyhetssamlingar" om du vill nå de viktigaste lokala nyheterna, kulturnyheterna, vetenskapsnyheterna eller sporten på ett liknande vis!
    Annika Webbmaster
  • Den lilla knappen hade jag missat - tack för tipset!
  • Hej, ja det är en bra funktion. Dock är det behäftat med en bugg, ty om jag börjar lynna på toppnyheterna och lägger ifrån mig telefonen för att tex börja diska eller laga mat så får jag max höra två nyheter. Därefter stannar uppspelningen och jag får peta upp skärmlåset för att höra två till.

    Men, om jag sätter telefonen på laddning spelas alla toppnyheter upp automatiskt utan att jag behöver utföra handpåläggning. Ligger det någon tanke bakom detta?

    /mik

    PS, funktionen är densamma på min tjänstelur Samsung S8 så väl som min privata S6. /DS
  • Upplever precis samma problem som tidigare person.
  • Hej
    Kan det vara en strömsparfunktion som stoppar det?
    Jag har själv tyvärr inte längre en Samsung så jag kan inte se hur det ser ut i inställningarna, men det borde gå att stänga av.

    mvh
  • Nej, jag har ingen strömsparfunktion aktiverad på min tjänstemobil då batteriet fortfarande är bra.

    Min privata dito är batteriet uttjänat och lever därför i en energisnål tillvaro.
  • Hej
    Är det fortfarande problem med detta?

    mvh
  • Såg att en ny uppdatering hade kommit. Uppdaterar och provar.

    Återkommer inom kort.
  • Nope. Felet kvarstår.
  • Hmmm. Jag startade toppnyheterna och lade telefonen till sidan. Den spelade upp två nyheter varvid den tystnade.

    Men efter att ha varit tyst i 5 minuter fick jag lyssna på tre nyheter till. Detta utan att jag rörde telefonen.
  • Har lite samma problem som ”mik”. Har fungerat de flesta gånger, men uppspelning stannar till och från mellan två avsnitt (toppnyheter). Dock bra mycket bättre nu än tidigare.

    Svårt att beskriva tillvägagångssättet att reproducera. Återkommer om jag hittat ett sätt att upprepa buggen.
  • Uppdatering: om jag "zappar" mellan nyheterna manuellt, verkar spelaren ibland ha problem att själv återuppta automatisk uppspelning av nästa avsnitt.
  • Hej!

    Hur har det gått för er? Är det fortfarande problem?
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika och tack för uppföljningen!

    Det fungerar till 90% med några mindre avbrott till och från (både via 4G och Wi-fi). Men avsevärt bättre från innan. Har inte kunna reproducera problemet så kan dessvärre inte ge mer input.
  • Bra att det är bättre, men de där 10 procenten när det inte fungerar fullt ut, vill vi ju bli av med ...

    Om du eller någon annan ser något mönster som kan vara bra för oss att känna till, så vet ni var vi finns!
    Annika Webbmaster
  • Jag ska göra mitt bästa för att hitta ett mönster. :-) Kör även via Chromecast och ska kolla om problemet uppstår även där.
  • Samma som innan för mig. Har numera telefonen på laddning vid lyssning.
  • Hej Mik!

    Även om du inte själv aktivt har slagit på någon batterisparande funktion, så verkar det som om det är där skon klämmer, i och med att det fungerar bättre när du har laddaren i.

    Samsung har en del undanskymda såna funktioner, och jag skulle i alla fall rekommendera dig att se om det inte är en av dessa som behöver ändras.

    Jag tror att det ser ut så här på S8:
    1. Inställningar
    2. Enhetsunderhåll
    3. Batteri
    4. BATTERIANVÄNDNING (en "knapp" i övre fältet)
    5. Trepunktsmenyn i övre högra hörnet
    6. Optimera batterianvändning
    7. Ändra från att visa Appar inte optimerade till Alla appar för att se de appar du vill "av-optimera".
    8. Leta upp vår app och se till att den inte är optimerad
    Gick det att följa? Och hjälpte det?
    Annika Webbmaster
  • Hej,

    För mig kvarstår det här problemet på Samsung S10. När jag klickar på 'Spela alla' under toppnyheter spelas den första nyheten, sen stängs spelningen av och det är samma nyhet som visas nollställd och i pausat läge. Klickar jag play igen (om jag har klickat upp själva nyheten i helskärm, men fortfarande inne på 'Spela alla' (se bifogad bild))

    Jag installerade appen i går och då började den spela de ~fyra första nyheterna innan problemet uppstod. I dag spelar den endast den första.

    Tack för hjälpen!

  • Jag missade visst fortsätta min mening efter parantesen, innan bilden.

    Klickar jag play igen (om jag har klickat upp själva nyheten i helskärm, men fortfarande inne på 'Spela alla' (se bifogad bild)) är det samma nyhet som spelas upp. Klickar jag på 'Nästa' kommer nästa nyhet fram, men den börjar inte spelas automatiskt utan förblir pausad tills jag själv trycker play.

    PS
    Jag hade ställt in batterioptimeringen, men inte startat om appen. När jag startade om appen spelar den vidare utan uppehåll! Detta är dock ett märkligt problem som inte många kommer lyckas få rätt på om man inte hittar just den här tråden.
    DS