Nedladdning poddar hänger (iPhone 20.12.6)

Hej,
Sämre tillgänglighet ladda ner poddar iPhone version 20.12.6.
Nedladdning hänger sig oftare än tidigare.
Jonas

Kommentarer

  • Tack för att du rapporterade in detta!

    Jag har inte sett andra felrapporter om detta problem och undrar om något annat kan ha förändrats hos dig, antingen i ditt nätverk eller i mobilen - som en uppgradering av operativsystemet.
    Annika Webbmaster
  • Jag har samma problem. Problemet uppstår när man börjar ladda ner och sedan byter app så länge, då hänger sig nedladdningen helt och man måste börja om.
  • Tack för att du också berättade det och beskrev att det inträffar just när du öppnar en annan app.

    Det verkar som om vår app (eller den nedladdningsfunktion i telefonen som appen använder) inte får "agera i bakgrunden".

    Jag har sett ett annat fel som jag tror är relaterat till vad appen får göra i bakgrunden (rör Chromecast) som endast verkar drabba Ios 14, och tar reda på ifall vi har missat att göra en anpassning av appen som rör "appaktiviteter i bakgrunden"!
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Vi har inte haft några problem med att återskapa felet, vilket bådar got för att utvecklarna ska kunna kartlägga exakt vad som behöver förbättras!

    Precis som du skrev, Alexandra, så återupptas inte nedladdningen efter att appen varit i bakgrunden, utan den fastnar i ett “vänt-läge". Hoppas att vi snart kan lösa det!
    Annika Webbmaster
  • Hej! Det verkar redan vara åtgärdat för nu fungerar det. Tack!
  • Vi kan inte ta åt oss den äran, eftersom vi inte har förändrat något som borde påverka detta ...

    Så även om det är trevligt att det är bättre, vågar vi inte tro att faran är över.

    Annika Webbmaster
  • Nej du har rätt, det verkar bara ha fungerat tillfälligt men problemet kvarstår. Så jag hoppas detta kan lösas så man slipper ha appen öppen i väntan på att avsnitten laddas ner.
  • Hej Jonas & Alexandra!

    Upplever ni fortfarande problem med att nedladdningarna hänger sig när appen körs i bakgrunden? Eller verkar det som att felet nu är åtgärdat?

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej,
    Tack för att ni tagit denna fråga på allvar. Jag upplever att det fungerar att ladda ner och gå in i andra appar under tiden! Mvh
  • Hej igen Alexandra,

    Tack för återkoppling! Skönt att nedladdningen nu verkar fungera som den ska. Trevlig helg!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej igen,
    Det verkar bara ha varit tillfälligt, det fungerar inte längre. Öppnar man en annan app och sedan går tillbaka till SR-appen står ”Väntar…” istället för nedladdning.
  • Hej Alexandra!

    Aj då, tråkigt att problemet verkar vara tillbaka. Jag kommer att be våra utvecklare ta sig en titt på detta och återkomma så fort jag vet mer. Tack för att du uppmärksammade oss på att felet har dykt upp igen.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)