Nedladdade/min lista osv i Apple carplay

Vore utmärkt om man direkt kunde välja bland nedladdade avsnitt i Apple CarPlay istället för att ta fram telefonen och starta uppspelning där. Dvs, en flik motsvarande ”min sida” i telefon-appen vore önskvärt. Då de flesta faktiskt har åtkomst till radiokanalerna via vanlig bilradio är jag förvånad att just dessa är de enda val man kan göra i CarPlay.

Kommentarer

  • Du har rätt, det är ju lite märkligt att det appens Car Play-variant är bäst på är kanaler, som många ändå kan nå via bilens FM-radio.

    Det finns förvisso kanaler i webbradion som du inte hör i vanliga bilradion, som "din P4-kanal" när du befinner dig på annan ort, kanaler som P4 Plus och Barnradions knattekanal, och, för lyssnare utomlands, samtliga kanaler. Dessutom är FM-radio i bilarna ingen standard vi kan ta för given, även om Sveriges Radio tillsammans med andra radiobolag försöker säkra detta.

    Men för den vardagliga lyssningen på hemmaplan, som nog står för den större delen av "bil-lyssningen", finns de kanaler man helst lyssnar på i appen även via FM, och FM-mottagare finns i de flesta bilar! Så, ja, du har rätt. Appens Car Play-funktioner bör utvecklas vidare, vilket jag vet att Ios-utvecklarna jobbar på. Det är något du kommer att märka lite senare i vår! (Jag har tyvärr inte hunnit sätta mig in i vilka förbättringar det blir än.)
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Nu är Play 20.3.1 ute i Appstore där vi har lagt till mer innehåll för CarPlay och förbättrat gränssnittet.

    (Något jag alltså trodde skulle komma först senare i vår)

    Trevlig helg
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.