Mottagning

Det är stora svårigheter att lyssna till radio Örebro när man förflyttar sig inom min kommun Lekeberg. Problemen börjar redan vid motorvägen (Lanna). Där tar antingen Östergötland, Sörmland eller Västergötland över sändningen. Mestadels Östergötland. När man åker vidare på väg 204 kommer radio Örebro tillfälligt tillbaka vid Hidingebro. Ungefär vid andra avfarten mot Fjugesta försvinner det igen för att inte komma tillbaka förrän en bit in på väg 518 mot Vretstorp. Inne i Fjugesta försvinner det vid ICA. Det "hackar" lite fram och tillbaka tills man är tillbaka uppe på väg 518 igen. På väg 518 kommer det och går. Som regel är det Radio Östergötland som tar över.
Detta är otroligt frustrerande. Nyhetsändningar, MSB-signaler och liknande når inte fram.
Som jag ser det är sändaren så svag att andra tar över.
Åker man från Örebro mot Stockholm händer det aldrig.
HJÄLP!!!
Jag vill lyssna på "min" lokalradio!