Melodikryssets app: vill kunna nå fler gamla kryss

Hej!
Jag brukar lösa Melodikrysset i appen, oftast i efterhand. Något jag märkt är att programmet finns tillgängligt i sin fulla längd en vecka längre än kryssplanen finns tillgänglig i appen. Det vill säga: om jag nu vill lösa melodikryss nr 36 så finns programmet i Sveriges radio play, men kryssplanen finns inte i Melodikryssets app. Går det att lösa?
Tack på förhand!

Vänliga hälsningar,
Elin

Kommentarer

  • Hej Elin!

    Jag lämnar det önskemålet till de kolleger som utvecklar appen, men med tanke på att ni som löser kryss i efterhand är så pass få, tror jag inte att vi kan motivera den kostnad det innebär att ändra i koden för att kunna få med ännu ett gammalt kryss ...

    Vill du, så kan du hitta äldre kryssplaner och skriva ut dessa för att lösa med papper och penna genom att ändra veckonumret i denna länk:
    https://sr.korsord.se/images/kryss/kryss2018w44.png

    Veckonumret är det som står mellan w och .png i länken, alltså vecka i länken 44 ovan. Och på det viset kan du lösa även krysset för exempelvis vecka 20 (19 maj) - men då är det endast snabbgenomgången du kan lyssna på, så det är ju en utmaning ...

    Kryssplanen:
    https://sr.korsord.se/images/kryss/kryss2018w20.png

    Snabbgenomgången:
    Melodikrysset vecka 20 - 19 maj

    Tack för förslaget, som jag framför till app-teamet (men med rätt lite hopp om att vi kommer att förändra något, fastän ditt förslag är bra)!

    Annika Webbmaster
  • Tack för svaret!
    Den länken är i alla fall användbar.

    /Elin