Melodikrysset på Ios 13: play-knapp syns ej i mörkt läge

Har en nyinköpt iPhone 8 med iOS 13.1.3
Appen fungerade efter överflyttning från min iPhone 6 med Apples Snabbstart. Installerade då om den men det är samma fel. Istället för en trekantig symbol för ”Play” är det en stor punkt och det går ej att starta ljudet för snabbgenomgången.
Är det relaterat till iOS 13
Ett känt Problem?
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Micke!

    För att det ska fungera på Ios 13 behöver du ha senaste versionen av appen, version 1.2.7. Om du inte har uppdaterat till den, så gör det!

    Hör av dig om det inte hjälpte.
    Annika Webbmaster
  • 1) Förstår inte var i appen man skall kunna se dess version. Kan ni förklara det?
    2) Raderade appen. Laddade ner den på nytt (ver. 1.2.7). Tillät att den får använda mobildata. Senaste 4 kryssen laddades hem (v. 43-46). Öppnade och kollade alla.
    Alla ha är samma, tidigare beskrivet symptom.

  • Åh så bra att du skickade en bild!

    Jag tror att knapparna finns där, men att de är svarta mot svart bakgrund. Se om du har mörkt läge påslaget och om det i så fall fungerar bättre i vanligt läge:
    Använda Mörkt läge på din iPhone, iPad eller iPod touch

    Jag rapporterar in detta som en bugg till utvecklarna och ändrar rubriken lite, så att andra med felet snabbare får hjälp!
    Annika Webbmaster
    Bästa svaret
  • Den stora vita punkten är för övrigt symbolen för att spola.
    Annika Webbmaster
  • Ahh!
    Stämmer bra. Då ser man att de finns där.

    Så komiskt. 😆 Hoppas det kan rättas vid lämpligt tillfälle. 🙂

  • Skönt att det var så pass enkelt att lösa för dig som användare, när vi väl kom på orsaken.

    Jag hade inte kommet på det utan din bild och det gick nog snabbare för poletten att ramla ned tack vare att även appen Sveriges Radio Play fick mörker läge-problem i Ios 13.

    I Play-appen åtgärdade vi felet snabbt, men att kunna lyssna på allt Sveriges Radios innehåll är högre prioriterat än att spelaren för kryssets snabbgenomgång fungerar. Jag tror därför inte att vi kan prioritera Melodikryss-felet så högt – men vi löser det självfallet till nästa version av kryss-appen.

    Tack för att du fick oss att hitta felet och lycka till med kryssandet!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    En av våra utvecklare hälsar att han har fixat buggen. Denna fix kommer ut med nästa version av appen, som vi snart skickar upp.

    När du laddar hem den versionen kan du alltså känna dig lite extra stolt, eftersom det är tack vare din felanmälan som andra lyssnare slipper råka ut för just detta fel!
    Annika Webbmaster
  • 👍🏻🙂
    ”Value co-creation” som det heter i ITIL4. 😉
    Tack för feedback.