Melodikrysset har inte korrekt antal rutor

Hej!
Har i många år nu löst melodikrysset på min dator (Mac) och det har alltid fungerat bra. Tills i år vill säga, av någon anledning visas inte den sista lodräta raden.
Jag har gått igenom Era frågor och svar men inte funnit något som löser mitt problem.
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej
    Det kan bli så om sidan är zoomad, dvs inte visas i normal storlek.
    Tips kring zoom finns t.ex. här
    https://www.wikihow.com/Zoom-in-on-a-Mac
    Om det fortsätter att krångla kan en nödlösning vara att gå direkt till krysset på
    http://sr.korsord.se/html5/
    mvh
  • Det ligger gråa spärrutor i webbversionen av Melodikrysset. Går inte att fylla i digitalt.

    Hälsningar Ami
  • Ami, var inte supportsidan Hjälp med krysset till någon hjälp? I så fall behöver den sidan skrivas om.
  • Hej!
    den sidan står det alltså:
    Kryssplanen har konstiga gråa fält och stämmer inte med det Eldeman läser upp
    Pröva att trycka control och 0 (noll) samtidigt för att återställa den zoomning du troligen gjort.

    För en del besökare med Internet Explorer verkar ctrl och 0 inte fungera. I så fall kan du gå in under kugghjulet uppe till höger i din webbläsare och se efter att det står "Zooma (100%)". Står det något annat så klicka på "Zooma in" eller "Zooma ut" så att det blir 100 %.

    Har du testat att göra så? (Samma tips som står lite högre upp på denna sida.)

    Om detta inte hjälper, så hör av dig, för det är klart att vi vill hjälpa dig att lösa problemet!
    Annika Webbmaster
    Bästa svaret
  • Hittade tipset av en slump,så problemet är löst.

  • Så bra!
    Annika Webbmaster