Melodikrysset har slutat fungera i Samsung smart-TV

Det går ej att fylla i krysset längre på vår Samsung smart-TV. Ljudet fungerar inte heller om man vill lösa krysset i efterhand.

Kommentarer

  • Ok ... Jag visste inte att det någonsin hade gått!

    Berätta mer!

    Är det via hemsidan sverigesradio.se du tidigare har kunnat lösa krysset? Och vad händer nu? Syns inget kryss alls, eller ser du en kryssplan, men den ser konstig ut? Eller ser allt rätt ut, men utan att du kan fylla i bokstäverna?

    Ljudet ... Kan du lyssna på snabbgenomgången (versionen "utan musik") eller blir det problem då också? Får du något felmeddelande?

    Ju bättre förståelse vi får för problemet, desto större förutsättningar finns det att vi ska kunna hitta en lösning!
    Annika Webbmaster
  • Ja, det är via hemsidan sverigesradio.se som vi har löst krysset tidigare. Nu syns krysset och det ser OK ut men det går inte att fylla i bokstäverna.

    Ang. ljudet så har jag inte testat versionen utan musik.
    Det kommer inget felmeddelande, det bara försöker ladda men det händer ingenting.

    Mvh
    Susanne
  • Ok. Vet du om något har förändrats i din uppkoppling eller om Samsung-tv:n har uppdaterats på något sätt?
    Annika Webbmaster
  • Uppkopplingen är samma som tidigare och tv:n har inte uppdaterats vad jag vet, om den inte har gjort det automatiskt. Vi gjorde en uppdatering på tv:n när det inte fungerade men det blev ingen skillnad.
  • Hej Susanne!

    Har problemet löst dig? Om inte, har du märkt problem att fylla i formulär och liknande även på andra webbplatser?

    Hoppas att det har gått bra att både lyssna och lösa krysset från datorn istället!
    Annika Webbmaster
  • Hej! Problemet kvarstår. Som det är nu löser vi det på datorn men det var trevligt att ha det på tv:n när vi sitter några tillsammans och löser krysset. När det gäller andra formulär så brukar jag inte använda tv:n till det.
    Mvh
    Susanne
  • det var trevligt att ha det på tv:n när vi sitter några tillsammans och löser krysset

    En så trevlig vana tycker jag gott att ni kan fortsätta med!

    Det finns olika sätt där ni kan ansluta datorn till tv:n och alltså lösa Melodikrysset på datorn, fast ni ser det på tv:ns större skärm.

    Enklast brukar vara med en HDMI-kabel, men det är möjligt att även Chromecast och Bluetooth fungerar (lite beroende på vad datorn och tv:n har för tekniska förutsättningar). Kontakta Samsungs support, så kan de säkert hjälpa dig!
    Annika Webbmaster