Lyssnat avsnitt återställs (Play, Android) + tid från avsnittet innan "smittar"

När jag har lyssnat på ett avsnitt av t.ex. ekot som jag följer, då försvinner den inte från nya avsnitt om jag går tillbaka med backa knappen på Android. Det ser ut som jag inte har lyssnat på avsnittet. Jag har galaxy s20+, android 10, sr play 20.7.1.

Kommentarer

  • Tack, bra oserverat!

    Blir det korrekt om du lämnar den vyn utan att använda back-knappen?
    Annika Webbmaster
  • Androidutvecklarna som kikar på det, kan inte återskapa felet.

    Har det varit så här länge, eller är det ett nytt problem?
    Annika Webbmaster
  • En annan kollega får dock samma fel, men om han backar därifrån och sedan åter klickar på "visa alla", så ser han att han har lyssnat på avsnittet. Den korrekta informationen har alltså lagrats, men syntes inte när han backade (med risk för att jag missförstått beskrivningen).

    Blir det rätt för dig om du på nytt går in i "visa alla nya avsnitt från program du följer", eller ser det avsnitt som tappade lyssningsmarkeringen fortfarande ut at vara "olyssnat"?

    Annika Webbmaster
  • Det syns som spelat i visa alla program. Det verkar inte gå att upprepa nu när jag försöker. Men det har hänt var och varannan dag på morgonen när jag haft Ekot och Ekonomiekot som nya avsnitt, ska se om det blir så imorgon. Sedan upptäckte jag en annan sak nu när jag testade, det var att om jag lyssnade på ekot och sedan lyssnar på ekonomiekot så börjar tiden på ekot där ekonomiekot slutade. Programmet börjar rätt men tiden visar fel.
  • Att tiden från ett avsnitt hänger med till ett annat är en bugg jag inte sett förr - och ber utvecklarna kika på. (Lägger in det i rubriken, eftersom just rubrikerna är vad vi ser i listor över vilka buggar lyssnare rapporterar in)
    Annika Webbmaster
  • Nu tror jag har kommit på varför det blir som det blir. Jag hade Ekot och Ekonomiekot på nya avsnitt. Jag började lyssna på Ekot som jag lyssnade klart på, när jag sedan backade för att lyssna på Ekonomiekot så startade tiden på typ 15min och den ändrade sig inte medans Ekonomiekot spelade. Men sedan när ekonomiekot var klart då backade jag med backa knappen tillbaka till min sida och då räknades avsnittet som inte spelat.
  • Tack. Det här behöver vi ju titta vidare på, och just den typ av beskrivning du gett är väldigt värdefull när vi ska återskapa olika fel!

    Tips: spellista
    Har du sett att du kan spela upp dina nya avsnitt utan att du behöver pilla med telefonen?

    Nya avsnitt från program du följer, Nedladdade avsnitt och Min lista är exempel på ställen där du kan få en sådan spellista. De avsnitt som ligger där spelas upp i en följd om du startar ett avsnitt medan du fortfarande befinner dig i listan. De gör du genom att trycka på en avsnittsbild, där play-knappen finns. (Denna list-funktionen kan inaktiveras via en stiliserad list-ikon nere i vänstra hörnet som du når när du spelar upp en lista.)

    Om du, istället för att starta ljudet när du är i "list-vyn", trycker på texten till höger om avsnittsbilden, så kommer du till avsnittets sida. Om du trycker på play i det läget, när du har lämnat listan, så spelas det avsnittet upp - men inte de följande nya avsnitten.

    Detta lät krångligare än det egentligen är. Kortare beskrivet:
    Om du vill spela upp ljuden i en lista i en obruten följd, ska du starta ljudet genom att klicka på bilden - inte på texten!
    Hoppas att du har nytta av detta tips och tack för din tydliga felrapport!
    Annika Webbmaster