Lokala nyheter i Google Home

Hej! Har en google home och vill höra de senaste nyheterna från en lokal kanal, men får det inte att fungera. Den vill spelar bara senaste från Ekot. Jag är inne i Sveriges Radio-appen via google home.
Alltså, "spela senaste nyheterna från P4 Östergötland"

Kommentarer

  • Hej Andreas!

    Jag har frågat de kolleger som utvecklar tjänsten ifall de har några tips och återkommer när jag fått svar!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Nyheter P4 Östergötland var inlagt två gånger och fungerade därför inte. Vi har nu fixat det och skickat in en ny release. När den är godkänd ska du kunna starta nyheterna genom att säga “Nyheter P4 Östergötland”, “Nyheter från P4 Östergötland” eller “Nyheter från Östergötland”.

    Utvecklaren (som för övrigt är östgöte) tackar för att du upptäckte detta fel!
    Annika Webbmaster