Lokala kanaler- hur hittar man deras hemsidor? Hur byter man lokal kanal?

Det är oerhört svårt/ omöjligt att hitta en lokal kanals hemsida. Hur gör man?? Hur gör man för att byta till annan lokal kanal och se deras hemsida??

Kommentarer

  • Hej och förlåt att du inte fått svar förrän nu!

    På hemsidan finns det två olika "nivåer" av hur du kan se en lokal kanal.

    Din P4-kanal
    Det ena är att du kan välja en lokal kanal som är "din", och som gör att det blir "den kanalens sammanhang" du ser riksprogram som exempelvis Karlavagnen i och det är den kanalen du hör om du startar P4 från vår startsida.

    De går att byta vald P4-kanal på ett par ställen, ett som är lätt att hitta tillbaka till är vid P4-knappen på vår startsida sverigesradio.se, se bild där jag har valt P4 Väst som "min kanal" och markerat var jag byter det:

    Övriga P4-kanaler
    Om du vill lyssna på en annan kanal eller kika på deras nyheter utan att för den skull byta vilken P4-kanal som är din, kan du använda förstoringsglaset uppe till höger och skriva in till exempel Kalmar eller Västernorrland, och leta upp den kanalen.

    Du kan även gå till denna sida där du kan lyssna på, och hitta till, alla våra kanaler:
    https://sverigesradio.se/kanaler

    Rosa kanal-symbolen och play-knappen startar sändningen. Om du trycker på texten, så kommer du till kanalens tablå:

    Om du besöker hemsidan med en mobil eller surfplatta ser det lite annorlunda ut, och om du inte hittar hur du ska göra, får du höra av dig.

    I appen Sveriges Radio Play byter du enklast P4-kanal genom att "långtrycka" på P4-knappen högt uppe på start-sidan.

    Hoppas att det var svar på dina frågor!

    Annika Webbmaster