Ljud tystnar trots att uppspelning ser ut att pågå

Hej
Sedan några dagar har ett nytt krångel uppstått ganska frekvent. Då och då, (ibland i samband med att jag använder annan app under uppspelning, eller tagit samtal varefter uppspelningen tidigare automatiskt återupptagits, men även när jag lagt ifrån mig mobilen) tystnar uppspelningen trots att tiden i programmet rullar (det här hänt både i nedladdat, streamat och direkt). Det går inte att återuppta uppspelningen utan att helt stänga appen, ofta flera gånger.
Samsung S8

Kommentarer

  • Samma problem på iOS. Har själv iPhone X. Med iOS 12.3.1
  • Sara:
    Kvarstår detta även sedan senaste uppdateringen som kom i början av denna vecka?

    Erik:
    Hur länge har detta pågått? Har du någon ytterligare teknik inblandad i "lyssnings-kedjan" (som Airplay eller Bluetooth)?
    Annika Webbmaster
  • Ska uppdatera och testa, återrapporterar.

    Kör Airplay mot Homepod (apple)
  • Tack!

    Jämför gärna om det fungerar bättre med någon annan app, exempelvis att spela upp samma kanal eller avsnitt från vår hemsida i Safari.
    Annika Webbmaster
  • Hej
    Ja det hände igen för bara någon timme sedan. Då med ett nedladdat program "Text och musik" som började hacka med några sekunders mellanrum. Appen låstes och inget gick att klicka på. Fick stänga av /tvinga stopp på allt 2 ggr innan jag fick det att fungera.

  • Tack för att du berättade det!

    Det låter precis som det problem andra lyssnare beskriver här:
    Ljudet hackar i sr play-appen (Samsung Galaxy S7, S8 och S9)

    Jag kollar med app-utvecklarna om de har kommit vidare med det felet.
    Annika Webbmaster