Ljud

Ljudet försvinner när skärmen släcks på iPhone

Kommentarer

  • Hej Elinor!

    Det absolut vanligaste som kan orsaka detta problem är att du har aktiverat strömsparläget i mobilen. Det ser du enkelt genom att batteri-symbolen uppe i statusfältet då är gul.

    Med det läget kan appar inte arbeta i bakgrunden, vilket vår app behöver kunna när du har skärmen släkt. Du slår av detta läge under Inställningar > Batteri.

    Läs mer här:
    Använd strömsparläget för att spara batteritiden på din iPhone

    Hoppas att det var så pass enkelt! Om detta inte var problemet, så hör av dig, så får vi undersöka vad som står på.
    Annika Webbmaster
  • Hej
    Näpp så lätt var det inte
  • Ok.

    Gå in under inställningar, leta upp Sveriges Radio Play och se till att den får visa notiser på låsskärmen, så att det får ligga en spelar-notis där även när mobilen är låst.

    Obs att detta inte betyder att du måste ha push-notiser påslaget. Dessa kan du stänga av i appen (Min sida-> inställningar) om du så önskar.

    Hjälpte det?
    Annika Webbmaster
  • Tyvärr så hjälpte inte det heller
  • Då fortsätter vi felsökningen!

    • Vad lyssnar du på? (Är det en kanal eller är det program i efterhand?)
    • Ser du en spelare på låsskärmen?
    • Skickas ljudet vidare på något vis, till exempel till Bluetooth-hörlurar?
    • När började detta fel?
    Annika Webbmaster
  • Hur går det?
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Anledningen till att jag frågar, är att det har kommit in ytterligare någon eller några lyssnare med liknande fel, och vi förstås måste förstå vad det är som har hänt!

    Om du har hittat en inställning som påverkar felet, så kan alltså andra lyssnare bli hjälpta - och har du kvar felet, så vill jag tipsa om att alla program och kanaler går att nå från vår hemsida sverigesradio.se, där uppspelningen ska fungera även i bakgrunden (utom på spellistor, där den automatiska övergången mellan två klipp eller avsnitt tyvärr aldrig har fungerat i bakgrunden på Safari på mobila enheter).

    Annika Webbmaster
  • Hej o tack för försök till hjälp. Jag bytte app så nu kan jag lyssna på de radiokanaler som jag vill.
  • Ok!
    Annika Webbmaster