Folkmusiken i P2: låtlista

Har gått in på min dator och sökt upp Ännu mer musik-programmet från 2021-01-27. Under bilden finns det en länk som anger att den ska koppla mig till låtlistan, men när jag trycker på den kommer en låtlista för klassisk musik från 2021-01-22 fram.

Hur kan jag hitta fram till låtarna som spelas i Ännu mer musik-programmen?

Kommentarer

  • Hej!

    Visst menar du avsnittet från den 17 januari?

    Problemet gäller alla avsnitt från Folkmusiken i P2 som sänds mellan klockan 15 och 17 på söndagar, som rent tekniskt sänds på ett lite annat vis än övriga Folkmusiken i P2. En låtlista skapas, men "på fel ställe". De syns alltså inte på programmets låtlista, men de finns med i låtlistan för hela P2.

    Länken du följde går till den låtlistan, men för att hitta den aktuella musiken behöver du välja rätt datum i kalendern till höger, och därefter bläddra ned till rätt tidpunkt.

    Här är en länk till rätt dag:
    https://sverigesradio.se/sida/latlista.aspx?programid=2562&date=2021-01-17

    Här är de första låtarna (nerifrån och upp):

    Visst stämmer det bättre?

    Vi ber om ursäkt över att detta är onödigt svårt. Vi kommer att förbättra det, men det krävs en hel del arbete innan vi är i mål!

    Annika Webbmaster
  • Jättestort tack för snabbt svar och bra hjälp! Nu hittade jag låten som jag var särskilt sugen på i just det programmet.
    Vad skulle jag göra utan P2?! Antagligen ledas ihjäl.
    Varma hälsningar
    Ulla
  • Jag undrade samma sak. Tack för svar. Vore ju bra tills vidare med en notis om detta vid rubrikerna för Ännu mer musik.

    Men... i låtlistan för hela P2 är låtarna ordnade tidsmässigt tvärtom - börjar i botten och går uppåt! Mycket irriterande och ointuitivt. Ser fram emot en ändring.
  • Men... i låtlistan för hela P2 är låtarna ordnade tidsmässigt tvärtom - börjar i botten och går uppåt! Mycket irriterande och ointuitivt. Ser fram emot en ändring.
    Jag håller med, det är förvirrande.

    Det var därför jag skrev "här är de första låtarna (nerifrån och upp)", för det är ju inte självklart.

    Däremot är det helt rätt, i och med att låtlistan för en hel kanal främst används för att se vad som spelas just nu, eller spelades relativt nyligen, i kanalen. För att se vad som spelats i ett visst avsnitt är avsnittets eller programseriens lista mer användbar. Den är sorterad från programmets början till dess slut.

    Det är ytterst få program där vi hänvisar till kanalens lista för att se avsnittets musik. Jag kommer bara på ett sådant - den del av Folkmusiken i P2 som sänds mellan klockan 15 och 17 på söndagar.

    Ser fram emot en ändring.

    Sorteringen i P2-listan bör vi inte ändra, däremot bör vi förstås lösa problemet med att låtlistorna inte funkar för dessa avsnitt! Det är ju intressant musik som inte hörs överallt, så att underlätta för lyssnarna vore ju bra. Och tills det tekniska går att lösa, bör vi jobba med det pedagogiska.
    Vore ju bra tills vidare med en notis om detta vid rubrikerna för Ännu mer musik.
    Idag finns det denna information:
    Vill du veta mer om vad som spelas i programmet? Här finns låtlistan
    (länk till kanalens låtlista)

    Fungerar den placeringen?

    Hela den sidans text tror jag är samma varje söndag, och hämtas i ett system.

    Hur vill ni att de ska skriva? Tror ni att många lyssnare blir hjälpta om de istället för en länk till hela låtlistan, får en länk som leder till rätt datum? Det skulle innebära ett merarbete, från att inte arbeta med avsnittens textinnehåll alls, till att varje vecka behöva ändra länken, men om det hjälper lyssnarna, är det kanske värt det ... (Det är upp till redaktionen att bedöma).

    De skulle kunna alltså kunna skriva:
    Vill du veta vad som spelas i programmet? Gå till låtlistan för P2 den 17 februari och leta upp musiken klockan 15-17.
    Obs: Listan vi länkar till visas i omvänd kronologisk ordning!
    Om de inte har möjlighet att uppdatera varje vecka, kan de istället skriva en generell, men tydligare text som återkommer varje söndag:
    Vill du veta vad som spelas i programmet? Gå till låtlistan för P2 välj rätt datum i kalendern och leta upp musiken klockan 15-17.
    Obs: Listan vi länkar till visas i omvänd kronologisk ordning!
    Jag ser till att redaktionen får del av era och mina förslag.
    Annika Webbmaster