Låtar spellista B

Hej, hur ofta spelas en låt som ligger på B-listan?
Verkar vara väldigt olika för olika låtar...
Lyssnar efter/ kollar dagens spellista efter tex BTS som inte spelas så ofta men ligger på spellista B.
Vad avgör hur ofta de spelas? Har skivbolagen någon betydelse?
Mvh Maria

Kommentarer

  • Hej
    En låt på B-listan spelas ca 2 ggr per dag, och när jag tittar idag så ser jag att de inte spelats idag, men två ggr igår.
    Sedan spelas de just nu oftare än så i P3 Star.

    När det gäller listorna så bestäms de av P3s musikredaktörer, och det görs utan kommersiell påverkan.

    mvh