Da Capo: Låtar saknas i låtlistorna

Hej!
Jag har märkt att det saknas låtar ibland i låtlistorna i Da Capo, men inte tänkt så mycket på det.
Men den här veckan fanns det bara FEM låtar i låtlistan, förutom signaturen.
https://sverigesradio.se/avsnitt/1316752
Är det så att bara låtar som finns på Spotify eller Youtube kommer med i låtlistan?
Eller är det något som är trasigt?

Kommentarer

  • Din första gissning är mer nära verkligheten, men det är våra egna system och inte Spotify eller Youtube som spelar in.

    Det här blir rätt långt ...

    Utebliven musikrapportering
    Programmets låtlistor skapas genom att redaktionen "musikrapporterar", något Da capo inte har gjort så regelbundet som vi och STIM med flera (som får rätt betalt tack vare rapporterna) skulle önska. Jag kontakter redaktionen och påminner om detta!

    Reservsystemet har problem med Da Capo
    På Sveriges Radio finns även ett "reservsystem" som känner igen vad som spelas och fyller i låtlistorna så att vi får information på webben även om redaktionen inte hunnit rapportera. Tyvärr är musiken i Da Capo så sällan spelad i radion i övrigt att systemet endast lyckas plocka ett fåtal av Da Capos låtar den vägen. De fem låtar som du fann har troligen kommit dit genom detta system ...

    Da Capo hos P4 Plus (med låtlistor!)
    Jag passar på att tipsa om att äldre avsnitt av Da Capo regelbundet sänds i webbkanalen P4 Plus. Där fungerar musikrapporteringen, så den musik som sänds i Da Capo i den kanalen kan du se dels i P4 Plus låtlistor från de tider programmet har sänts (oftast klockan två på natten!), och dels i anslutning till respektive avsnitt.

    Med den sändningstiden lyssnar förstås fler i efterhand. De senaste 30 dagarnas avsnitt, just nu nio stycken, hittar du här:
    Da Capo i P4 Plus

    Tack för att du berättade om problemet. Med så pass spännande musik som den vi hör i Da Capo, är det extra viktigt att kunna ta reda på vad det egentligen var för stycke och artist.
    Annika Webbmaster
  • Tack för tipset!
    Fast låtlistorna i P4 Plus funkar inte heller.

    Jag kollade det översta i listan just nu, "Da Capo med En Apton I Palun – skrivfel med Simon Brehm"

    Klockslagen stämmer inte alls (Exempel: Enligt listan börjar sista låten 02:38, i verkligheten ca 02:50) Det börjar spåra ur redan efter ett par låtar.

    Och alla låtar finns inte med.
    Exempel: Mellan "Billie Holiday, Teddy Wilson - These Foolish Things" och "Simon Brehm - Apton I Palun" ligger i verkligheten "Oh mein Papa" med Lily Berglund, som inte finns i listan.

    Med tanke på att det saknas täckning för ungefär tjugo minuter i programmet så kan jag tänka mig att det är fler låtar som saknas, men jag har inte kollat allt.
  • Tack för tydliga exempel!

    Jag har inget svar på vad detta kan bero på, men gissar att P4 Plus återanvänt den musikrapportering som tidigare gjorts och att den inte var korrekt.

    Jag hör med kolleger som vet mer om låtlistornas mysterier och håller tummarna för att detta var ett undantag, och att de andra Da Capo-avsnitten hos P4 Plus har korrekta låtlistor!
    Annika Webbmaster
  • Jag undrar när ni börjar sända Da capo igen? Blir det detta år 2020?
  • Hej Bitte!

    Jag har hört att programmet förmodligen återkommer den 21 mars!

    Tills dess tipsar jag om att ni kan lyssna på de avsnitt av Da Capo som sänts i P4 Plus de senaste 30 dagarna (sex stycken just nu).
    Annika Webbmaster