Köa ekoinslagen

Hej, varför inte erbjuda en automatik där andra aktuella ekoinslag följer på ditt valda ämne och du kan välja att stoppa i stället för att behöva klicka dig vidare?
Ta t ex MSNBC:s hemsida med videolänkar på kö.

Hälsning
Martin Odell

Kommentarer

  • Hej Martin och förlåt för att du inte fick någon återkoppling på ditt förslag!

    I vår mobilapp Sveriges Radio Play finns det olika typer av automatiska nyhetslistor sedan länge, så vi har utgått från att förslaget gäller hemsidan.

    Detta är något vi arbetar för att få till på ett bra sätt, så att automatiken ger logiska "följdklipp" och att det blir tydligt för de lyssnare som inte vill höra mer än just den nyhet de själva valt hur de avaktiverar spelkön. Under de perioder vi har testat olika former av automatisk spelkö, har nämligen den starkaste kritiken handlat om att vi "prackar på lyssnare" innehåll de inte bett att få.

    Jag vet inte när det arbete vi gör bakom kulisserna kommer att visa sig för dig som lyssnar, men det kommer. Tack och lov är webbutvecklarna bättre på att ta hand om bra förslag, än vad vi har varit på att svara.

    Hoppas att denna långa "radiotystnad" inte avskräcker dig från att komma med kreativa idéer framöver 😀
    Annika Webbmaster