Klassisk musik

Om jag ber om "Lyssna på klassisk musik" spelas Digilistan upp. Varför?!
/Jan G

Kommentarer

  • Hej
    Är det Google Home du försöker använda?
    När du använder 'Prata med Sveriges Radio' så måste du be om en specifik kanal eller program, våra smarta högtalare är ännu inte så smarta att de förstår konversationer.
    Just Google Home gör en sökning via Google om den inte hittar något som matchar exakt, och då kan det bli lite knasigt.

    mvh
  • ok, men Digilistan! Man kunde kanske tänka sig Klassisk morgon eller så ...
  • Ja det borde den ju verkligen... Vi har några andra exempel där det blir väldigt märkligt resultat.
    Jag ska kolla med teamet hur som helst om det i dagsläget finns möjlighet som gör att meningar som den du försöker att spela något lämpligt - för just den frasen är ju inte konstig att man skulle säga.

    mvh