Källa i artikel

Hej!

Ni refererar till en forskningsrapport i följande artikel,  http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=6506052. Vad är det för rapport? Vem är författaren eller författarna?

Kommentarer

  • Hej Oliver!

    I artikeln och de ljudfiler som finns upplänkade nämns endast att det är en amerikansk rapport från "i våras", det vill säga våren 2016.

    Min gissning (men jag är webbmaster, inte ekonomijournarlist) är att de refererar till denna, eftersom det är en rapport som verkar citeras mycket av andra forskare och publiceringstiden stämmer:
    The Rise of Alternative Work Arrangements and The "Gig" Economy (Lawrence Katz och Alan Krueger, 29 mars 2016)

    Om det inte räcker som svar, utan du behöver vara säker på att det var just den rapporten de refererade till i Studio Ett, så hör med Anna Norberg, anna.norberg@sverigesradio.se som gjorde reportaget.

    Robin Teigland, professor vid Handelshögskolan i Stockholm kan du nå med den information som finns här:
    Om Robin Teigland, HHS

    Lycka till!
    Annika Webbmaster