Julmusik

Varför måste ni älta dessa jullåtar hela dygnet runt. Visst närmar sig julen men det behöver väl inte betyda att ni måste spela alla gamla jullåtar om och om igen. Det finns ju så mycket annan musik som är härlig att lyssna till men de ständigt återkommande jullåtarna gör att jag är tvungen att stänga av radion under dagarna för att inte bli tokig.... Synd för jag tycker att jag får mycket bra information om bl.a. vägtrafiken och andra nyheter från P4 men numera slår jag på radion endast då det är nyhetsdags. Dessemellan lyssnar jag på P4 Plus som verkligen är en kanonkanal vad gäller musikutbudet. Tror att det kanske är dags att pensionera den som väljer musiken i P4 M-hus som verkligen anstränger sig för att tråka ut lyssnare.

Kommentarer

  • Hej Jan!
    I P4 är det nog ovanligt mycket julmusik nu, på grund av att vi inte erbjuder några rena kanaler för julmusik i år, utan i stället sänder denna i vanliga P4 (och vanliga P2 för viss typ av julmusik).

    Många uppskattar det juliga, men du gör det inte. Och inte heller de stackars butiksanställda, som lätt får en överdos av Bjällerklang och Tomtegubbar:
    Julmusiken upplevs som tortyr av butikspersonal

    Även i P4 Plus smygs det ju in rätt mycket julmusik, men åtminstone jag tycker att Hootenanny Singers, the Beatles och Cacka Israelssons jullåtar är mer varierade än det vi hör i de flesta kanaler!

    Bakom kuilisserna såg jag att du hittade hit till supportforumet från P4 Malmöhus, så jag utgår från att detta är "din P4-kanal". Om du har möjlighet att lyssna via datorn eller mobilen, så kan du ju lyssna på trafiken och nyheterna från P4 Malmöhus när det passar dig!

    Här finner du alla nyhetssändningar från P4 Malmlöhus

    Här hittar du trafiksändningarna:
    Trafikredaktionen Malmö
    Annika Webbmaster