Varför en svart banderoll högst upp på sidan?

Hej
Jag får inte bort en svart banderoll med info om en händelse från den 7 juni.
Hur får jag bort den?
Hälsningar
Lillemor

Kommentarer

  • Hej Lillemor!

    Så bra att du bifogade en bild!

    Den där banderollen är vår ljudspelare, alltså det vi själva tycker är viktigast på hela Sveriges Radios webbplats. Den dyker upp när du har startat ett ljud, och om du klickar på play-knappen, den vita cirkeln med en svart triangel, spelas ljudet upp (igen).

    Startar du ett nytt ljud genom att klicka på någon av de många andra play-knappar som finns på vår hemsida, så byts innehållet i spelaren.

    Att det du senast lyssnade på ligger kvar i spelaren är praktiskt om du hunnit börja lyssna på ett radioprogram, och inte lyssnat klart. Nästa gång du besöker oss kommer du att kunna fortsätta lyssna på det ställe du slutade! Det är även bra om du brukar lyssna på en viss kanal. Om du senast lyssnade på musikkanalen P4 Plus eller på P4 Sörmland, så kan du snabbt starta samma kanal igen i den svarta spelaren.

    Spelaren ska inte synas ifall du drar du lite i skroll-listen till höger i webbläsaren och går nedåt på sidan, så själv tycker jag inte att den stör speciellt mycket.

    Det går att ta bort spelaren genom att rensa cacheminne och ta bort cookies, och hur du gör detta kan du läsa här:
    Google support: Rensa cacheminne och ta bort cookies

    Ett annat sätt ärt att besöka oss genom att öppna ett inkognito-fönster, där inställningar inte sparas.
    Chrome: Surfa privat

    Hoppas att detta svar förklarade mer än vad jag förvirrade!
    Annika Webbmaster