Inget ljud när jag lyssnar (Opera på Windows 8)

Vill lyssna på dagens eko 16.45 direkt i datorn, men får inget ljud. Webbläsare opera.

Kommentarer

  • Hej Anna-Lisa!

    Detta vill jag felsöka.

    Går det att lyssna direkt på P1 om du klickar på en den fyrkantiga P1-bilden på denna sida?
    http://sverigesradio.se/sida/allakanaler.aspx

    Om inte - vad händer? Får du någon typ av felmeddelande i själva spelaren?

    Och kan du lyssna nu i efterhand på det avsnitt av Dagens Eko som du inte kunde höra igår?
    Kvart i fem-Ekot, tisdag 17 januari

    Något felmeddelande?

    Återkom så kikar vi vidare!

    Om du har någon annan webbläsare (Chrome, Firefox eller Internet Explorer till exempel så testa gärna ifall det fungerar där! Inte för att vi ska få dig att byta, utan för att lokalisera om felet är kopplat till just Opera, eller om vi behöver felsöka i brandväggen, ljudkortet eller något annat!)

    Annika Webbmaster
  • Tack Annilka för hjälpen!

    Allt fungerade när jag startade webbläsaren Firefox. Opera var alltså problemet.

  • Så bra att du kunde lyssna i Firefox!

    Jag vill dock gärna fortsätta att felsöka i Opera, eftersom vi självfallet vill att det ska fungera i alla webbläsare (och om det inte går att lösa, måste vi ju veta det, och informera)!

    Jag blir därför väldigt glad ifall du kan hjälpa oss genom att svara på dessa frågor:
    Går det att lyssna direkt på P1 om du klickar på en den fyrkantiga P1-bilden på denna sida?
    Alla kanaler

    Lyssna i efterhand på Dagens Dikt - testa både versionen med musik och den utan musik.

    Fungerar någon? Om inte, får du någon felkod eller något meddelande?

    Tack på förhand om du tar dig tid att hjälpa oss att felsöka detta!

    Annika Webbmaster
  • Har testat dina förslag: inget fungerar, ingen felkod, inget meddelande.

  • Tack för hjälpen!

    Kan du lyssna direkt på P1 i Opera via denna länk?
    P1 hos Tunein

    Annika Webbmaster
  • Nej, det fungerar inte.

  • Ok. Hur är det med andra ljud på webben? Får du till exempel ljud från detta klipp på Youtube?
    Hur skulle svensk radio se ut om Sveriges Radio inte fanns?

    Annika Webbmaster
  • Klippet på Youtube fungerade. Vill också tillägga något från Tuneintestet, borde jag förstås ha gjort genast.

    P1 hos Tunein var lite annorlunda än de ljudlösa P1-testen tidigare. Hos Tunein var allt helt dött. Pekaren kvarstod som pil, alltså ingen hand, försökte klicka ändå, men det gick naturligtvis inte. På de ljudlösa kunde man se en smal rand överst som "rörde" sig, som om något hände. Antar att det var sändningen, men utan ljud. Vet ej om detta är till någon hjälp.

  • Hej igen!
    Det finns en volymkontroll nästan längst till höger i spelaren på http://sverigesradio.se. Klicka på den och se efter så att det inte är så enkelt att du har råkat dra ned reglaget i botten!

    Annika Webbmaster
  • Ljudstyrkan stod på 67 %.

  • Problemet är för svårt för oss webbmastrar, så vi kopplar in webbutvecklarna och hoppas att de kommer längre.

    Bra att felet inte uppträder i Firefox. Om du dyker på något som kan ge mer vägledning i vårt felsökande (som andra webbplatser med liknande problem – spelare som ser ut att funka, men inte ger ljud) så får du görna höra av dig!

    Tack för att du så tålmodigt har svarat på mina frågor!

    Annika Webbmaster