Hur hittar jag nya Spellistanavsnitt (P2)?

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=4774 visar bara gamla avsnitt. Så hur "Hur hittar man musiken man inte visste fanns" utan sökrutan? Det borde ha kommit ett nytt program nu i februari.

Kommentarer

  • Hej!
    Vi har inte någon info alls om att serien skulle gå denna säsong. Text&Musik går ju numera på denna tid. I det programmet tror jag definitivt du kan hitta musik du inte visste fanns. Ett exempel är avsnittet om bortglömda mästerverk:
    http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/849857?programid=4914
  • Hej!
    Det senaste programmet sändes 17/1 enligt låtlistan. När blir det ny säsong? Det är lite dålig info om detta inte minst under Om-fliken för Gästlistan i P2. Det står bara att programmet sänds var fjärde söndag. Så det är den info som jag har om jag nu inte försöker leta i tablån också. Eller vill ni av någon orsak att vi lyssnare sitter länge och letar i söndagstablåerna? Denna typ av info lider nog fler program brist på. Det måste va enkelt att ge viss säsongsinfo precis som info ges om sändningstider. Förbättringsområde?
  • Det finns många förbättringsområden här, och jag tar upp detta med P2:s webbmaster, så får de i sin tur prata med redaktionen när det gäller vissa saker, och styra upp en del andra problem (som att det är väldigt otydligt när programmet sänds).

    Vad jag kan se har det funnits fem avsnitt under det senaste halvåret:
    25 december
    3 januari
    8 januari
    15 januari
    (17 januari)

    Avsnittet den 17 januari är en repris av det den 15:e och jag raderar detta. Inga nya program är inplanerade under den närmaste tiden. Mitt intryck är att serien dyker upp lite då och då, under somrar och i skarven mellan andra programserier.

    Att det endast är vissa äldre program som återfinns i avsnittslistan nu, beror på att vi endast listar de avsnitt som går att lyssna på i efterhand, och det nu inte finns några sådana avsnitt utom dessa äldre, som lagts ut i en nedladdningsbar version där musiken till stor del är bortredigerad.

    Troligen har redaktionen sedan dess valt att inte längre lägga resurser på att erbjuda programmen för nedladdning, eftersom musikprogram utan musik är en rätt märklig företeelse och intresset från publiken inte har varit speciellt översvallande ...

    Tack för att du uppmärksammade oss på hur märkligt detta blir under den tid programmet inte har några avsnitt som det går att lyssna på!

    Annika Webbmaster
  • "musikprogram utan musik är en rätt märklig företeelse" - Det är bara att hålla med om detta. :-)

    Textarkivflikar på alla P2-program skulle va bra om ni vill att sverigesradio.se ska vara surfbar. Man kan få många tips genom att titta på vad som sänts även om det inte går att lyssna längre.

    Jag har också märkt att ena dagen kan Gästlistan ha ett sändningsdatum och någon vecka senare kan sändningsdatum ha flyttats fram och det är säkert reprisen, men visst undrar man en extra gång om det kommit ett nytt program! Lite mer stabilitet kanske går att ordna? Denna fråga tillhör den fortfarande ickelösta frågan om reprisinfo.

    Om-flikarna borde ha övergripande info om tider, säsong, programledare etc. högt upp på sidan så man inte behöver leta så länge. Det viktiga först. Jämför med vilken butikskedja som helst där kunderna snabbt vill hitta en länk med öppettider.

    Det finns många P1-program som också med fördel behöver mer info enligt ovan, t.ex. Odla och Släktband som genom åren har brukat avlösa varandra.
  • De uppgifter om schemaläggning som blivit tilldelat till redaktionerna ska naturligvis inte redaktionerna själva lägga till på sidan. Det ska gå in automatiskt. Och ingen lägger väl in uppgifter om repriser manuellt heller hoppas jag?
  • Information om kommande avsnitt (av den modell som du ser här, Lantzkampen: Kommande avsnitt) hämtas per automatik från tablån, men information av karaktären "Här samlar vi extrasändningar och helgprogram från Sveriges Radio P1." (P1 Specialprogram) eller programmens sändningstider, kräver en manuell insats.

    Om repriser dyker upp i listningarna, som den repris jag raderade, så beror det på att någon av misstag gjort en manuell insats som inte borde ha gjorts.
    Annika Webbmaster