Hur hittar jag dagens program om språket

Jättesvårt att hitta dagens program av språket 27 nov. Ibland säger de att det finns på podden, hur kommer jag dit ? Mvh Bo Bennergård Södertälje.

Kommentarer

  • Hej
    Jag tror det enklaste är att bara söka på Språket. Då får man överst en länk till detta programs webbsida. Där ligger senaste avsnittet överst för lyssning. Man kan klicka på rubriken för att hitta mer information om programmet. Då hamnar man här:
    http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/984920?programid=411
    Det ljud man hör när man klickar på pilen är, i detta fall, just podden. Dvs den mp3-fil som man också kan ladda ner. Det finns också tjänster för datorer och smartphones för att prenumerera på Språkets poddfiler. Så man laddar ner dem vartefter till sin apparat. Men det går lika bra att lyssna via webbsidan eller i våra Play-appar.
    Mvh