Hitta SR Play i Appstore (Ipad)

Hej!
Jag försöker hitta SR Play till min mor i appstore, så hon kan lyssna på P4 Plus på sin dator, men det är omöjligt att hitta den. Det kommer bara upp andra appar med radiokanaler. Hur gör jag för att hitta just Sveriges Radios app? Jag söker på Sveriges Radio Play, på SR Play osv, men med samma resultat.

Kommentarer

  • Hej Michael!

    Det är inte du som är dålig på att leta. Vår app finns inte där - för Apple ger dig per default endast möjlighet att söka efter Ipad-appar när du är på en Ipad ... Och vår app har brister i Ipad-anpassningen som gör att den, trots att all lyssning fungerar lika bra på Ipad som på Iphone, inte finns listad.

    Den här länken borde leda dig rätt, men jag beskriver även hur man hittar den på en Ipad!

    Sveriges Radio Play hos App store

    Om det inte har ändrats sedan jag senast testade gör du så här:

    1. Gå till App Store
    2. I Filter (rullmeny högst upp till vänster) väljer du Support - Endast iPhone (någon lyssnare har rapporterat att det dröjde lite innan deras sökresultat blev relevanta efter den manövern)
    3. Leta upp Sveriges Radio Play
    Eftersom det främst är grafiska förändringar som krävs och appen ändå fungerar på Ipad (om än endast på högkant), har vi inte prioriterat att lösa detta. Vi vill självfallet göra de anpassningar som krävs, men har ännu inte avsatt de resurser som krävs. (Det är ju ljudet vi jobbar med och vi vill förbättra många saker med apparna!)

    I och med att bristande Ipad-anpassning gör appen svår (på gränsen till omöjlig) att hitta, så behöver vi ta denna brist på allvar! En stor del av Ipad-användarna är äldre och så "IT-mogna" (och saknar söner som hjälper dem att leta/kontakta supporten). Vår app fungerar bra även för dessa användare - om de hittar den! Jag tar upp den aspekten med app-teamet!

    Tack för att du beskrev era ansträngningar, och hoppas att din mor snart har glädje av appen!
    Annika Webbmaster
  • PS:
    P4 Plus hittar din mor sedan under Direkt i appens nederkant ...
    Annika Webbmaster
  • Jag har samma problem på barnets iPad och tycker länk till appen borde finnas på julkalenderns sida.