Hej

Jag tycker att man kan köra radio med skatte pengar tycker jag för radio vad tycker ni om det eller om man gör en stor insamlig till radio verksamhet som ni jobba med eller

Kommentarer

  • Hej Jonas!

    Detta är ett forum för att ge hjälp kring våra appar och vår webb, och den typen av frågor som handlar om hur Sveriges Radio ska få pengar, är inget vi webbmastrar bör diskutera.

    Men jag kan tipsa om att vår chef Cilla Benkö, Sveriges Radios vd, har skrivit en del om ämnet här:
    Grundlagsskydda public service

    Sammanfattning:
    Om det blir skattepengar som betalar för Sveriges Radio, så finns det en risk att politiker försöker styra vad vi sänder. För att undvika det föreslår Cilla Benkö att vi först ändrar grundlagen så att vår verksamhet blir skyddad.

    Hoppas att det var svar på din fråga!

    Annika Webbmaster
  • Kommer ni göra ett program för er verksamhet och inom radio också undra bara
  • Menar du ett program som handlar om hur vi gör radio?
    Annika Webbmaster
  • Ungefär ja bakom kamera
  • Okej!

    Jag tror att jag har tipsat om denna podd förut, men gör det igen! Det finns en podd som heter Radiofabriken där programledaren Fredrik Ralstrand träffar personer - kända och okända - som jobbar med radio:
    https://www.acast.com/radiofabriken

    Det är alltså inte vi på Sveriges Radio som skapat denna poddcast, däremot är det många som arbetar på Sveriges Radio som medverkar i den och du kan lära dig mycket om hur det är att sända radio!
    Annika Webbmaster