Hej, appen fungerar ej sedan 2 dagar. Felkod 6. 1005

Appen fungerar ej sedan 2 dagar felkod 6. 1005. Hur när ptgärdar ni detta?

Kommentarer

  • Hej Lennart!

    Hur vi åtgärdar det, vet jag inte.

    Än så länge kartlägger vi problemet, som drabbar vissa, men inte alla, lyssnare som uppgraderat sina telefoner till Ios 10.3.1. Det inträffar dessutom endast över vissa, men inte alla, nätverk.

    Sammanställning av problemet finns här:
    Felkod 6, -1005, -1005 i iOS app utomlands

    Tyvärr kan jag inte flytta över din felanmälan dit, men jag tror att det är effektivt att övergå till att skriva där istället, där det finns flera andra lyssnare med samma fel.

    Är det okej om vi fortsätter felsökningen där? I så fall stänger jag denna tråd.

    Annika Webbmaster
  • Tacksam om ni kan åtgärda detta snarast.Tack Lennart
  • Självfallet åtgärdar vi det så snart vi kan, men för närvarande vet vi inte vad felet beror på, och är därför tacksamma för hjälp att förstå detta bättre.
    De andra som är drabbade av detta problem har inga problem att lyssna via http://sverigesradio.se/ i Safari.
    Några frågor:
    1. Får du detta problem både över wifi och mobilnätet?
    2. Vad har du för telefonmodell? Det går att identifiera här:
      Apple: Identifiera din iPhone-modell
      Det går också att se modell i telefonen, under Inställningar > Allmänt > Om > Modell
    3. Stämmer det att du befinner dig i Spanien (information som jag kan se tack vare att jag är administratör i detta forum)?
    Tack på förhand för hjälp att kartlägga detta!
    Annika Webbmaster
  • Din frågaJag har en Iphone 6 samt en Iphone SESamt en Ipad Air.SR appen fungerar ej på någon enhet.Ja, jag befinner mig i Spanien.Oavsett mobilnät eller Wifi fungerar ej appen.Fram tom 30/4 var allt OK men ej från den 1 maj.Hoppas ni kan lösa detta problem då hemmanyheter är av stor vikt Lennart
  • Tack för snabba svar!

    Har samtliga enheter Ios 10.3.1?

    Fungerar det att lyssna från http://sverigesradio.se/ tills felet är löst, eller får du problem även då?

    Annika Webbmaster
  • Hej igenSR via Safari fungerar väl.Lennart
  • Skönt!
    Att du får felet på samtliga enheter är intressant. En annan lyssnare i Spanien har rapporterat att han har detta fel på Iphone 6 men inte på iPad Air 1 ...

    Blir det samma felmeddelande på båda telefonerna och på plattan, eller skiljer det sig åt på något vis?

    Kan du ha uppgraderat operativsystemet på dessa enheter i samband med att felet uppstod? Vi har ännu enbart sett detta fel på enheter med Ios 10.3.1 (vilket den telefon du skrivit hit med har).

    Du kan se vilken Iosversion respektive enhet har under Inställningar > Allmänt > Om > Modell

    I den tråd jag tipsade om i första inlägget, Felkod 6, -1005, -1005 i iOS app utomlands, har vi sammanställt den information vi hittills har om problemet.

    Helst vill jag att alla som har detta fel skriver i den tråden, eftersom felsökningen blir effektivare när vi är många som hjälps åt! Jag vill alltså stänga den tråd du nu skriver i om det är okej för dig. (Den information du har bidragit till genom dina svar har jag kopierat över dit.)
    Annika Webbmaster