Google Assitans - spola i avsnitt

När man har väl lyckats "be sveriges radio spela senaste avsnitt av Sommarprat" och den är igång så vill man kanske spola fram X minuter. Hur gör man det? Jag försökte med "Hej Google spola fram 5 minuter" men google svarade (inte sveriges radio röstappen) att han förstår inte det.

Kommentarer

  • Hej bortek,

    Vilken typ av enhet använder du?

    När jag testar på den enhet jag har tillgång till just nu (Google Nest Hub, med skärm) så funkar det att säga "Hej Google, spola fram 5 min" efter att jag startat ett avsnitt via Sveriges Radio-tjänsten.

    Exempel:
    - Hej Google, Be Sveriges Radio spela Sommar i P1
    - Här är Sommar i Vinter i P1 från idag, kl.13

    - Hej Google, spola fram 5 minuter
    (ljudet spolas fram utan att något sägs)

    När jag försöker i Google Assistenten i mobilen funkar det dock inte. Tar med mig det till teamet.

    /Maksim

  • Tack för svaret. Det funkade fakstiskt när jag testade sist.