Går inte att lyssna på SR

Nu har jag i snart en timme försökt lyssna på vad som helst från SR, men det fungerar inte. Jag har testat Chrome, Edge, Firefox, SR appen och även en annan radio app. Hittills har jag inte lyckats ladda ett enda ljud. Jag har utöver detta inte några problem med mitt internet. Jag har testat både via fiber och mobilt. När tror ni att detta kommer vara åtgärdat?

Kommentarer

  • Hej
    Ja
    Det är något problem med lyssning/nedladdning. Undersöks av våra tekniker. Jag har just nu ingen uppgift om när det kan vara löst.
    Mvh
  • Okej, tack för svaret.
  • FYI Jag har BBB på datorn och fungerar lika dåligt där som via Tele2.
  • Som jag förstår det delar de 4g-nät
    Mvh
  • Hej
    Det verkar som dagens problem kan vara lösta nu hos Tele2 mfl.
    Mvh
  • Oförändrat fel Kod 66 via Stationär dator med fiber via Bredbandsbolaget. Via mobil/Hallon (Tre) är det svart i rutan.
  • Hej Sigurd
    Det verkar som andra med samma operatörer fått igång det hela. Kanske följdfel. Eller olika typer av cachningar. Hjälper CTRL F5 på datorn?
    Mvh
  • Fungerar ej hos mig sommar Telenor
  • Fungerar ej hos mig som har Telenor kl 15:06
  • Hjälper CTRL F5 på datorn? Svar Nej!
  • Hej
    Det som var fel idag var alltså att operatörer inte kunde hitta  våra servrars adresser. Felet låg alltså inte hos oss. Jag är osäker på  om alla bolags DNS-servrar nu har korrekta uppgifter. Det kan också vara  så att den enskilde användarens dator lagrat att adressen inte går att  hitta lokalt. Då kan man behöva rensa sin dators DNS-cache.  Instruktioner hur man gör detta finns t.ex. här
    https://support.opendns.com/hc/en-us/articles/227988627-How-to-clear-the-DNS-Cache-on-a-computer-and-web-browsers-
    Mvh
  • Tack Janne för snabb support.
    Nu funkar det men inte med min VPN påkopplad - det gjorde det innan. Har SR.se ändrat möjligheten att lyssna med VPN?
  • Nä det är int VPN som bromsar - nu funkar det även med VPN. Tänk vad tomt det blir när man är van vid som i detta fall Sveriges Radio, det har ju alltid funkat! :-)
    I övrigt är jag mycket nöjd med era utsändningar via nätet.
    Tack!

  • Bra att det fungerar Sigurd.
    Gjorde du en egen DNS-rensning eller löste det sig ändå?

  • Ja, jag rensade DNS enligt din länk, tog sen bort  Cash i GoogleChrome (det kanske är samma sak(?)). Och startade om. Med samma resultat dvs Felkod 66. Sen stängde jag av VPN. Och då funkade det! Sen körde jag med P1 och kopplade in VPN då stängdes signalen-Felkod 66. Så höll jag på så där, koppla av och på VPN ett par ggr och till slut så funkar Sr.se med och utan VPN. Det borde ju funka med VPN tänkte jag. Och nu gör det det.

  • Haha nu ser jag: Cashe menade jag och webbinformation i GoogleChrome. Men det är väl samma sak?
  • Hur gör man när man är helt oteknisk och dålig på engelska? Appen fungerar fortfarande inte på min IPhone. Frustrerande!!!!
  • Kicki!
    I din mobil, gå in på appen för din webbläsare(jag vet inte vilken iPhone använder) Själv kör jag Androidmobil med GoogleChrome, i webbläsaren går du in på rensa webbhistorik, Förslagsvis startar du därefter om din mobil.
    Här en beskrivning webbrensning för iPhone: https://support.apple.com/sv-se/HT201265
    Sigurd
  • Iphone6 - har rensat webbhistorik - men appen fungerar fortfarande inte. Får väl ta mig tid att besöka en Telenor butik och få hjälp. Lyssnar ofta på radion i telefonen och det här känns så hopplöst.

  • Streaming från sverigesradio.se fungerar inte. Jag har provat iPhone appen, via TuneIn Radio eller från hemsidan mobilt och på dator (Safari, Chrome, Firefox). Däremot fungerar Danmarks Radio, NRK och flera tyska kanaler.
  • Felet drabbar tyvärr väldigt många lyssnare. Det är något problem med kopplingen mellan våra ljud (och även bilder, tror jag), och vissa nätleverantörer.

    Hos några operatörer är detta löst, men inte hos exempelvis Comhem och Telenor. Är det någon av er som har problem med en annan operatör? Vilken?

    Vi beklagar problemet förstås, och försöker lösa det!
    Annika Webbmaster
  • inget ljud eller bilder om man använder ComHem
    appen funkar inte heller med ComHem men med 4G Telia.

    Har ni ändrat era DNSer?

    Med vänlig hälsning, Anders

  • Det har på något vis med våra DNS:er att göra, men vad som ligger bakom har jag inte möjlighet att svara på just nu. (Påminn oss gärna senare, för vi vill inte vara hemliga, det är bara för tidigt att svara och för mycket felsökning att göra ...)

    Bra att du märkte att Telia 4G funkar. Ger Telia 3G problem?
    Annika Webbmaster
  • Hej,Jag kan inte lyssna på  SR radio via TuneIn, webläsare eller app med fiber (Viasat). Kan lyssna på mobilappen med Telia 4G.Tyst i huset utan Sonos.... när tror (hoppas..) ni att det kan vara löst?
  • Jag hoppas att det kommer att lösa sig för de flesta under dagen, men att det kan finnas vissa operatörer där det kvarstår, i synnerhet operatörer där vi inte fått in felraapporter.

    Viasat fiber finns med på listan över när vi känner till har problem. Hur det har gått att kontakta dem, vet jag däremot inte just nu.
    Annika Webbmaster