Går inte att lyssna på SR
Nu har jag i snart en timme försökt lyssna på vad som helst från SR, men det fungerar inte. Jag har testat Chrome, Edge, Firefox, SR appen och även en annan radio app. Hittills har jag inte lyckats ladda ett enda ljud. Jag har utöver detta inte några problem med mitt internet. Jag har testat både via fiber och mobilt. När tror ni att detta kommer vara åtgärdat?
Följ inlägget
0
följare
Ja
Det är något problem med lyssning/nedladdning. Undersöks av våra tekniker. Jag har just nu ingen uppgift om när det kan vara löst.
Mvh
Mvh
Det verkar som dagens problem kan vara lösta nu hos Tele2 mfl.
Mvh
Det verkar som andra med samma operatörer fått igång det hela. Kanske följdfel. Eller olika typer av cachningar. Hjälper CTRL F5 på datorn?
Mvh
Det som var fel idag var alltså att operatörer inte kunde hitta våra servrars adresser. Felet låg alltså inte hos oss. Jag är osäker på om alla bolags DNS-servrar nu har korrekta uppgifter. Det kan också vara så att den enskilde användarens dator lagrat att adressen inte går att hitta lokalt. Då kan man behöva rensa sin dators DNS-cache. Instruktioner hur man gör detta finns t.ex. här
https://support.opendns.com/hc/en-us/articles/227988627-How-to-clear-the-DNS-Cache-on-a-computer-and-web-browsers-
Mvh
Nu funkar det men inte med min VPN påkopplad - det gjorde det innan. Har SR.se ändrat möjligheten att lyssna med VPN?
I övrigt är jag mycket nöjd med era utsändningar via nätet.
Tack!
Gjorde du en egen DNS-rensning eller löste det sig ändå?
I din mobil, gå in på appen för din webbläsare(jag vet inte vilken iPhone använder) Själv kör jag Androidmobil med GoogleChrome, i webbläsaren går du in på rensa webbhistorik, Förslagsvis startar du därefter om din mobil.
Här en beskrivning webbrensning för iPhone: https://support.apple.com/sv-se/HT201265
Sigurd
Hos några operatörer är detta löst, men inte hos exempelvis Comhem och Telenor. Är det någon av er som har problem med en annan operatör? Vilken?
Vi beklagar problemet förstås, och försöker lösa det!
appen funkar inte heller med ComHem men med 4G Telia.
Har ni ändrat era DNSer?
Med vänlig hälsning, Anders
Bra att du märkte att Telia 4G funkar. Ger Telia 3G problem?
Viasat fiber finns med på listan över när vi känner till har problem. Hur det har gått att kontakta dem, vet jag däremot inte just nu.