Går ej att bläddra bakåt

Jag bläddrar ofta bakåt i Morgonpasset-avsnitten på sr-appen och det här gått utmärkt tidigare att bläddra tillbaka ändå till 2010 men nu hänger det sig redan vid 2015 och står och tuggar och tuggar. Kan ni hjälpa mig med det här problemet?

Kommentarer

  • Hm ... Här skulle jag testa att starta om appen.

    Nu är ju appen inte så enkel att använda när man vill backa så långt bakåt, i synnerhet inte med Morgonpasset, där det finns så många avsnitt! Så snart du startat ett avsnitt blir du ju tvungen att bläddra ned igen ... (I alla fall på Android - med Play på Ios kommer appen ihåg var i listan du var)

    Min lista gör det enklare att lyssna på äldre avsnitt

    Därför vill jag passa på att tipsa om en funktion som jag hoppas i alla fall förenklar lyssningen något:
    Min lista

    När du är i en lista med avsnitt (i ditt fall Morgonpassets arkiv), och hittar ett avsnitt som intresserar dig, kan du klicka på tre punkter som finns längst till höger på programmets "ruta". Då fäller du ut ett lager med lite olika val, utan att lämna avsnittslistan. Välj Min lista. Upprepa detta på de avsnitt som du vill undersöka närmare! På så vis kan du markera tio avsnitt från Morgonpasset vid samma tillfälle, och slipper upprepa din bläddrings-manöver varje gång!

    Du återfinner sedan dessa utvalda avsnitt under Min sida -> Min lista. Om det visar sig att ett visst avsnitt var något du redan hade hört kan du ta bort det avsnittet från listan genom att svepa det åt sidan.

    Hoppas att du har nytta av tipset och att det var begripligt hur man gör!

    På hemsidan finns en kalender som förenklar
    Jag vill även berätta att du kan använda vår sajt sverigesradio.se, där du enklare kan nå gamla avsnitt genom den kalenderfunktion som finns.

    Om du till exempel vill hitta alla Morgonpasset från december 2012, så bockar du i den 31 december i kalendern här:
    https://sverigesradio.se/morgonpassetip3

    Då hamnar du på denna sida:
    https://sverigesradio.se/morgonpassetip3?date=2012-12-31

    Förutom det allra översta avsnittet på den sidan, som är det nyaste avsnittet, så listas Morgonpasset i P3 från den 31 december 2012 och äldre. Hör av dig om du inte hittar denna funktion, för just när det gäller att lyssna på äldre avsnitt, tycker jag att det sättet är mycket enklare än att lyssna med appen.

    Och hör gärna av dig och berätta hur det går med att bläddringen hänger sig i appen, för det är klart att det ska fungera att göra detta fortfarande!

    Annika Webbmaster
  • Nej, visst är det inte det smidigaste men det här fungerat utmärkt förut. Jag har provat att ta bort appen och ladda ner den på nytt men problemet är kvar. Det måste ha hänt nåt i appen.
  • Hej igen Amanda!

    En annan lyssnare, Lotta här, har rapporterat in liknande problem med Spanarna:
    Problem med äldre avsnitt Spanarna

    I och med att vi inte har sett detta fel tidigare och ni nu är två som har fått samma fel, håller jag med om att något måste ha hänt. Detta något kan förstås vara i appen, men det skulle även kunna ha andra orsaker.

    Vi har själva inte kunnat återskapa detta problem när vi har undersökt det, så det kanske endast drabbar vissa mobiler. Vad har du för version av Android och vilken telefon gäller det?
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Lotta som har rapporterat in liknande problem skrev att problemet nästan alltid uppstår, men att det ibland går att nå lika många avsnitt som hon är van vid. Har du också märkt att det ibland fungerar som vanligt?

    Hon har Samsung Galaxy J3 med Android 7.0. Har du samma mobil?
    Annika Webbmaster
  • Ja, det har hänt att det funkar som vanligt men allra oftast inte.
    Jag har en Samsung Galaxy S8 med Android 8.0.0.
  • Tack.

    App-utvecklarna trodde att problemet kan bero på telefonen fick något problem när den läste in en av "posterna" i listan, och att den då står och snurrar i väntan på "ett svar som aldrig kommer" (om jag förstod det rätt).

    Det du själv då kan göra är att gå ur listan och sedan gå in igen, så att appen får läsa in listan på nytt.

    Vad app-utvecklarna inte sa, men jag själv tycker mig ha märkt när jag hamnar på "oändliga" (eller väldigt långa) listor i en app, är att det brukar fungera lite bättre om jag bläddrar neråt lugnt. Ifall jag sveper nedåt snabbt, känns det som om risken att det ska hänga sig är mycket större. Om det stämmer eller inte vet jag inte.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Detta fel ska numera vara löst. Kolla gärna om det stämmer!
    Annika Webbmaster