Galaxy store: önskar app för Samsung Watch

Kommer man att kunna ladda ner appen SR i Galaxy butiken? Min smartwatch har inte Play butiken.
Snälla ordna detta.Lyssnar mycket på er.

Kommentarer

  • Hej Kristina!

    Vi har ingen app som fungerar för vare sig Samsung-klockor eller för vanliga Android-klockor, tyvärr.

    Om du berättar vad det är du brukar lyssna på (t ex om det är någon kanal eller en viss programserie) så hjälper jag dig gärna att ta reda på ifall det finns någon annan app du kan använda för att lyssna på vårt innehåll!
    Annika Webbmaster
  • Jukeboxen.p4 retro. Dokumentärer.
    P3 historia.p4 musik.p4 plus.p3 dokumentär.sommar.
  • En härlig blandning, där jag kan hjälpa dig med några av programmen, men inte med alla.

    Kanalen P4 Plus (samt alla program medan de sänds)
    Det finns appar som kan spela upp våra kanaler "live", och med en sådan kan du lyssna dygnet runt på P4 Plus, samt höra alla våra program medan dessa sänds genom att välja exempelvis P1 när vi sänder Sommar & Vinter i P1, P3 när vi sänder P3 Historia och en lokal P4-kanal när Jukeboxen sänds.

    Här är en sådan app för Samsung Galaxy Watch::
    myTuner Radio Sverige

    Program i efterhand med podd-app
    Av de program du nämner, finns dessa som poddar, medan musikprogrammen inte finns på detta vis:
    • Dokumentärer av alla slag (även musikdokumentärer)
    • P3 historia
    • Sommar & Vinter i P1
    Här kan du se vilka av Sveriges Radios program som är poddar.

    En fin sak med poddarna, är att de går att ladda hem och/eller lyssna på med väldigt många olika appar. Här beskrivs ett sätt som gör att du kan lyssna på våra poddade program utan att behöva ha med dig mobilen:
    How to listen to Podcasts on your Galaxy Watch

    Hoppas att du har nytta och nöje av tipsen!
    Annika Webbmaster
  • Det var inte jag som ställde frågan, men tack Annika, uppskattar svaren
  • Så bra!

    Tack för att du tog dig tid att berätta det, eftersom vi som svarar här behöver påminnas om att samma svar ofta hjälper många lyssnare.
    Annika Webbmaster
  • Med tanke på att flera kommersiella radiostationer har app som funkar till Samsung watch känns det ju som om även SR behöver hänga med i utvecklingen. Tror vi är många som vill ha detta.
  • Tack för påminnelsen, Ulrika!

    Jag har sett till att den kollega som arbetar med frågor om vilka plattformar vi behöver ha egna appar för undersöker Galaxy Store närmare.

    Tills vidare påminner jag om de tips jag gav tidigare:
    Annika Webbmaster